Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرج الله نصیری در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان خنج که با حضور مدیران کل استانی در خصوص رسیدگی به امور زلزله زدگان روستاهای توابع بخش محمله تشکیل شد افزود: بنیاد مسکن از ساعت‌های اولیه بروز حادثه زلزله در کنار مردم بوده است و کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده را انجام داده است.

وی اضافه کرد: قطعاً برخی ساختمان‌های قدیمی که جزو بافت فرسوده است نیاز به بازسازی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای محمله در این زمین لرزه متحمل خسارت شده است و بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات و وام‌های بلاعوض و همچنین زمینه سازی برای بازسازی ومرمت واحدهای آسیب دیده در کنار مردم خواهد بود.

مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج نیز در این نشست گفت: در حال حاضر تیم ارزیاب بنیاد مسکن در نقاط روستایی در حال بررسی میزان خسارت هستند و این خسارت‌ها با اعطای وام و تسهیلات جبران خواهد شد.

عباسی ادامه داد: دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران در آماده باش هستند و در حال حاضر آب، برق و گاز هیچ کدام از نقاط شهرستان قطع نیست.

بنابر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از نخستین ساعات شامگاه سه شنبه بیستم خرداد ۹۹ تا بامداد چهارشنبه بیست ویکم خرداد ۹۹ چندین زمین لرزه با فاصله زمانی اندک بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان در استان فارس و مناطقی از شهرستان خنج را لرزاند.

بیشترین زمین لرزه‌های بالای ۴ ریشتر ایران طی دوماه گذشته در جنوب استان فارس رخ داده و اکنون این امیدواری در بین کارشناسان امر وجود دارد که زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری اَرَد گراش باعث آرام گرفتن زمین در این منطقه شود.

مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۲۳ زلزله با قدرت ۴ ریشتر و بالاتر از آن را در جغرافیای ایران طی حدود ۲ ماه گذشته ثبت کرده است که ۱۱ مورد آن و حدود نیمی از زلزله‌های شدید این مدت در جنوب استان فارس رخ داده که ۳ مورد آن نیز بیش از ۵ ریشتر قدرت داشته است.

محمله یکی از بخش‌های شهرستان خنج است که این شهرستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 4959080

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس زلزله شهر خنج ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان مواد مخدر استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت بیرجند شهرستان خنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

به گزارش تابناک، حودود ساعت ۱۷:۰۵ عصر امروز لزله نسبتاً شدیدی شهر کرمان را لرزاند.

در همین حال، بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ززمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی سیرج کرمان روی داد.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۴۰۴ و طول جغرافیایی ۵۷.۳۹۹ روی داد.

بنا بر این گزارش، کانون زلزله در ۲۷ کیلومتری سیرچ، ۲۹ کیلومتری شهداد، و ۳۴ کیلومتری شهر کرمان بوده است.

 

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان