Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار داشت: شهرداری‌های سراسر کشور به منظور اجرای سیاست‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۳۰,۵۸۵ میلیارد ریال در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری تخفیف در عوارض اعمال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همچنین در اجرای آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، شهرداری‌های دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری در سال ۹۷ جمعاً مبلغ ۴,۵۳۳ میلیارد ریال برای اجرای ۲۵۹ پرژه در ۳۳۳ محله هدف و در سال ۹۸ مبلغ ۲,۹۴۸ میلیارد ریال برای اجرای ۲۴۳ پروژه در ۲۷۰ محله هدف برای اجرای پروژه‌های تأمین فضای سبز، تعریض و اصلاح هندسی معابر، جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و آزادسازی اراضی و سایر خدمات روبنایی اختصاص داده اند.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تمام امکانات قانونی خود در پیشبرد برنامه‌های دولت در نوسازی بافت فرسوده شهری و تولید مسکن استفاده خوهد کرد.

سامانی با بیان اینکه در بازسازی بافت‌های فرسوده به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم توجه شده است، گفت: مردم با استفاده از تسهیلات این طرح می‌توانند خانه‌های مناسب‌تر و مقاوم‌تر داشته باشند همچنین اجرای این طرح موجب افزایش سرمایه مردم و نو شدن محلات می‌شود اگر بخش مسکن فعال شود، سایر بخش‌های اقتصادی هم فعال شده و اشتغال ایجاد می‌شود.

کد خبر 4959074 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور سید سلمان سامانی سازمان شهرداری ها مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف حسن روحانی ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم سید عباس موسوی برجام حجت الاسلام حسن روحانی ایران مجلس محمدجواد ظریف جمهوری اسلامی ایران شورای حکام محمود واعظی بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 

محمد آئینی اجرای طرح کلید به کلید را اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران دانست و گفت: استان‌های قزوین، قم، زنجان و هرمزگان پیشرو در اجرای این طرح هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اجرای طرح کلید به کلید تأکید کرد و گفت: اجرای طرح کلید به کلید، اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال جاری به شمار می‌رود و باید از این فرصت طلایی جهت گره‌گشایی از بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

آیینی گفت: طرح کلید به کلید فرصت طلایی برای سرعت بخشی به بازآفرینی محلات شهری و بهبود کیفیت محیط زندگی شهری در محلات هدف بازآفرینی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود، عنوان کرد: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند. تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

لازم به یادآوری است؛ طرح کلید به کلید در واقع بند «ث» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است که بر اساس آن جهت تشویق ساکنان بافت فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای، وزارت راه و شهرسازی مجاز است در فرایند کلید به کلید واحد‌های بافت فرسوده و حاشیه‌ای با واحد‌های نوساز یا اراضی تحت مالکیت خود تا سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واحد‌های نوساز یا اراضی مذکور اعمال کند.

دیگر خبرها

  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !