Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بانوان استان‌های خراسان جنوبی با ۸.۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۸.۶ درصد و خراسان شمالی یا ۸ درصد اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون در در کشور از خود نشان داده اند. تاریخ انتشار: 09:33 - 07 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۴۲۶

بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۷۵۵ هزار و ۳۷۸ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نزدیک به ۲۱ درصد آن در بیمارستان‌های استان تهران مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ۵۶۲ هزار و  ۱۰۰ نفر جهت اهدای خون در سه ماهه اول سال به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجع کرده اند که از این تعداد ۴۴۴ هزار واحد خون کامل اهدا شده و ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر از اهدای خون معاف شده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اشاره به اینکه ۶۷ هزار و ۳۹۹ نفر برای بار اول جهت انتقال خون به این مراکز مراجعه کرده اند، افزود: در ۳ ماه اول سال جاری ۲۲ هزار و ۸۰۷ نفر از بانوان خون خود را اهدا کرده اند.

حاجی بیگی بیان کرد: بانوان استان‌های خراسان جنوبی با ۸.۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۸.۶ درصد و خراسان شمالی یا ۸ درصد اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون در در کشور از خود نشان داده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه استان‌های سمنان با ۷۵ درصد، همدان ۷۰ درصد و یزد ۶۶ درصد بیشترین میزان اهدای خون مستمر را در کشور داشته اند، اظهار کرد: در ۳ ماهه اول سال ۹۹ قم، البرز، تهران و مرکزی بیشترین مشارکت را در شبکه خون رسانی کشور داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه ۳۴ درصد از خون‌های اهدایی کشور گروه خونی O مثبت بوده و تنها یک درصد AB منفی بوده است، اشاره کرد: شاخص اهدای خون بانوان در ۳ ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته و از ۴.۱ درصد در سال ۹۸ به ۵.۲ در سال ۹۹ رشیده است.

حاجی بیگی عنوان کرد: در این ۳ ماه در استان‌های خراسان شمالی و بوشهر شاهد رشد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم و همچنین اهدای خون مستمر در استان گیلان با ۱۰ درصد رشد و آذربایجان شرقی با ۴ درصد رشد روبه رو بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد هزار و ۸۸۰ واحد پلاسما تهیه شده است.

سخنگوی سازمان اهدای خون متذکر شد: در کشور مردم استان‌های تهران، فارس، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و کرمانشاه اقبال بیشتری برای اهدای پلاسما نشان داده اند.

وی ضمن اشاره با ایکه بیشترین میزان اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان از کووید ۱۹ در استان‌های تهران، خوزستان و خراسان رضوی بوده است، بیان کرد:۵۰ درصد از اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین ۳۱ تا ۴۵ و ۲۴ درصد ازآن‌ها بین سنین ۴۶ تا ۶۰ سال بوده اند.

وی ضمن بیان اینکه سنین ۱۸ تا ۲۰ سال تنها ۳ درصد اهدای خون داشته اند و سنین ۲۱ تا ۳۰ سال ۲۳ درصد خون اهدا کرده اند، متذکر شد: در حال حاضر در ۲۲ استان و مرکز انتقال خون از جمله: مرکزی، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی کرمانشاه، اردیبل، خوزستان، زنجان، همدان، گلستان، فارس، کرمان، مازندارن، قزوین، قم، سمنان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، البرز، یزد و تهران طرح جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان از کووید ۱۹ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اهدای خون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد در سال ۹۸

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون سخنگوی سازمان اهدای خون انتقال خون اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند

رقابت‌های مینی گلف قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با شرکت ۱۷۰ ورزشکار به میزبانی اصفهان برگزار شد.

در بخش مردان این مسابقات محمد امین فطرس نماینده قم در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان نقره را از آن خود کرد و در مجموع تیمی بخش مردان هم قمی‌ها بر سکوی نایب قهرمانی کشور ایستادند.

در بخش بانوان هم عناوین اول تا سوم به نمایندگان قم رسید و الهام محمدی، نرگس جعفری و مبینا نظری ۳ ورزشکار قمی بودند که به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات را کسب کردند تا در رده بندی تیمی بانوان، قمی‌ها به قهرمانی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • دیدار صمیمانه مدیرعامل با تلاشگران ذوب آهن اصفهان
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • عکس| اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی