Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:42:59 GMT

موضوع فاضلاب مثل مترو برایمان اهمیت دارد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۶۸۱۴

موضوع فاضلاب مثل مترو برایمان اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار شهری مهر، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم میان شهرداری تهران و شرکت و آب و فاضلاب گفت: اهمیت آب، از برق و گاز هم اهمیتش بالاتر است. غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود.

وی ادامه داد: در استان تهران از سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان به عنوان پنج مخزن آبی شهر استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به اینکه اولویت اول ما، کاهش مصرف آب است به خصوص کاهش مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز خاطرنشان کرد: البته می توان از آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به صحبت های شهردار منطقه ۲۲ گفت: علی رغم اینکه شهردار منطقه ۲۲ می گوید به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارند، اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

وی افزود: به خاطر بدهکاری و ندادن پول آب شرکت آب و فاضلاب، آب پارک چیتگر را قطع کرده بودند در حالی که ما وقتی جمع و تفریق کردیم دیدیم اگر نصف آن هزینه را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم به صرفه تر بود.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوع پس از مصرف، توزیع مناسب است، گفت: آب و فاضلاب هم باید آب مناسب توزیع کند و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.

وی گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته است موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته است به گونه‌ای که آیت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کردند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب در این خصوص بسته شده است گفت: اما کاش مدت ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید زیرا من نگرانم ۲۵ سال بعد یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.

وی افزود: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.

هاشمی با تاکید بر اینکه این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرده اند، گفت: وقای تصمیم گرفته شده تصفیه خانه های کوچک مقیاس ساخته شود خب همین حالا تفاهم نامه اش را با همه مناطق منعقد کنید.
وی از شرکت برق و گاز شهر تهران درخواست کرد: تا در حوزه موضوع تاب آوری شهر تهران به مساله برق اضطراری و گاز اضطراری بپردازند.

کد خبر 4959084

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی آب و فاضلاب شهری فضای سبز وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا هفته قوه قضاییه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر ازدواج بازنشستگان آب و فاضلاب شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم