Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کل استان خراسان شمالی گفت: در سال ۹۸ ٬ بیش از ۵۰ مورد از معاملات دستگاه‌های اداری خراسان شمالی توسط سازمان بازرسی لغو شد - اخبار استانها -

احمد مهرپرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ با تشریح اقدامات بازرسی کل استان خراسان شمالی در اصلاح فرایندهای اشتباه ادارات٬ اظهار داشت: گروه‌های بازرسی اداره‌کل بازرسی استان خراسان شمالی در فرایندی یک ماهه تا 45 روزه در دستگاه‌های اداری استان مستقر می‌شوند و بر روند اجرای امور در بخش‌های مختلف نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدبیر اصلاح برخی فرایندهای اشتباه٬ مهم‌ترین رویکرد سازمان بازرسی است.

ماجرای ورود سازمان بازرسی به ‌پرونده یک شرکت قطعه‌ساز به کجا رسید؟ورود سازمان بازرسی برای رفع موانع پروژه‎های لرستان / پروژه‌های کلیدی شناسایی می‌شوندپرونده مقصران سیل 98 در زنجان همچنان مفتوح است/ تغسیل کرونایی پس از ورود سازمان بازرسی انجام شد

وی افزود: عمده مدیران استان از افراد پاکدست هستند و مشکل خاصی در بسیاری از دستگاه‌های اداری استان نیست ولی برخی مواقع برخی فرایندهای اشتباه نیز وجود دارد که از طریق مختلف٬ این فرایندها اصلاح و برخورد می‌شوند.

بازرس کل استان خراسان شمالی نظارت را مهم ترین وظیفه مدیران در قبال مجموعه اداری تحت امر خود دانست و گفت: نظارت بر حسن رفتار کارکنان و متولیان انجام امور اداری و اجرایی مهم‌ترین وظیفه هر مدیر است و این بعد مدیریتی بسیار لازم و جدی است. گزارش‌هایی که از دستگاه‌هایی درباره سوء عملکردها ارسال شود٬ بازرسی کل استان ورود می‌کند.

مهرپرور درباره ورورد سازمان بازرسی استان به معاملات اداری٬ افزود: دستگاه‌های اداری موظف هستند معاملات اداری از قبیل مناقصه و مزایدات را به اداره کل بازرسی استان اطلاع‌رسانی کنند. در سال گذشته در قریب به 400 مورد معاملاتی ادارات سازمان بازرسی استان حضور داشته است. در سال گذشته 50 مورد مزایده یا مناقصه دستگاه‌های به دلیل عدم رعایت ضوابط اداری و قانونی از سوی بازرسی کل استان ملغی شده و 25 مورد نیز اصلاح رویه صورت گرفته است. در 78 مورد هم تذکرات اصلاحی حین اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: در رصد همکاران بازرسی که با گزارش‌های مردمی و حتی رسانه‌های استان اطلاع‌رسانی شده است٬ بازرسی کل استان در جهت اصلاح فرایندها و با نامه‌های هشداری برای ادارت وارد جریان شده است.

بازرس کل استان خاطر نشان کرد: در سال 98 قریب به 50 گزارش کیفری از بازرسی کل استان صادر و به مراجع قضایی ارسال شده است که 90 نفر از دستگاه‌های اداری و عمومی به مراجع قضایی ارجاع شدند و 90 نفر هم مراجع تخلفات اداری ارجاع شده‌اند.

مهرپرور تصریح کرد: مردم می‌توانند از سه طریق سایت سازمان بازرسی٬ تلفن پیام گیر 136 و مراجعه حضوری به اداره‌کل بازرسی استان گزارشات خود درباره تخلفات اداری را به اطلاع سازمان بازرسی برای پیگیری برسانند. سازمان بازرشی کل استان برای ورد به پرونده های شهرداری‌های استان٬ کارخانجات و فضاهای صنعتی و ادرات کل و سازمان‌های اداری ورود موثری داشته است.

بازرس کل استان خراسان شمالی در پایان با اعلام این موضوع که از افرادی که گزارش فساد مالی را ارائه کنند تقدیر می‌شود٬ گفت: مقوله سوت زنی در حال تبیین و ساختارهای ان در شرف انجام است و در مدیریت جدید قوه قضائیه تلاش می‌شود گزارشات افرادی که نسبت به سوء مدیریت و فساد مالی حساس هستند٬ هم رسیدگی و هم مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/311/ ت

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل استان خراسان شمالی دستگاه های اداری بازرسی کل استان بازرس کل استان سازمان بازرسی بازرسی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، ایرج مرندی افزود: ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است.

او اضافه کرد: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی گفت: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

 

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است