Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:05:47 GMT

برخورد ضعيف با خرده‌فروشان مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۷۵۹۲

برخورد ضعيف با خرده‌فروشان مواد مخدر

خبرگزاری آریا-رئیس اداره حقوقی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: مشکل اصلی ما برخورد ضعیف با خرده‌فروشان مواد مخدر است.
به گزارش آریا، سرهنگ علی خانی درباره خرده فروشی مواد مخدر گفت: اگر خرده فروشی توسعه یافته است، ریشه اصلی آن در سیستم حقوقی ماست که برخورد ضعیفی با این افراد داشتیم.
وی در برنامه گفتگوی اجتماعی رادیو گفتگو درباره میزان فاصله بین توزیع‌کننده، فروشنده و خریدار گفت: نمی‌توانیم یک مثال را که فردی 4 دقیقه موفق به دستیابی مواد شده است به تمام کشور تعمیم دهیم و مخالفم که مدت زمان دسترسی به مواد 4 دقیقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ خانی افزود: باید بررسی کنیم فردی که به مواد مخدر دست یافته، چه کسی است و قطعاً چنین شخصی برای اولین بار این کار را انجام نمی‌دهد و یک شهروند عادی نیست و در گوش همه شهروندان چنین چیزی نمی‌گوید بلکه مخاطبان خاص خود را دارد یا احتمال می‌دهد می‌تواند فرد را جذب کند.
رئیس اداره حقوقی پلیس مبارزه با مواد مخدر یادآوری کرد: قبول داریم که ممکن است مراکزی دور از چشم ما تبدیل به پاتوق معتادان یا تجمع فروشندگان مواد مخدر شود، اما باید علت را بررسی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه خرده‌فروشان چالش امروز پلیس هستند، تشریح کرد: خرده فروشان پیاده نظام سیستم مافیایی تولید مواد مخدر هستند و متأسفانه در نظام کیفری سطحی‌ترین برخورد با این افراد صورت می‌گیرد و از طرفی با نگاه رأفت‌آمیز به این افراد حق می‌دهیم که از سر بیکاری یا هزاران شاید دیگر به خرده‌فروشی روی آورند، اما یادمان نرود.
سرهنگ خانی افزود: کافی است پرونده شخصی را که مشغول خرده فروشی است، بررسی کنیم تا ببینیم چندبار دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است و این موضوع چقدر سابقه دارد و شاید آخرین مورد آزادی‌اش 48 تا 72 ساعت گذشته باشد.
رئیس اداره حقوقی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره علت گرایش به مواد مخدر گفت: بسیار شنیدیم که فقر و بیکاری یکی از دلایل استفاده از مواد مخدر است. من هم قبول دارم که ممکن است یکی از دلایل گرایش باشد، اما ثروتمند و شاغل کم ندیدیم که به مواد مخدر روی آورده باشند.
وی درباره آنچه در کشور باعث گرایش به مواد مخدر می‌شود، عنوان کرد: گفته می‌شود که استفاده از مواد مخدر بیشتر مربوط به فقر مالی است، اما بیشتر فرهنگی است، یا کار نکردیم یا بسیار ضعیف بودیم.
سرهنگ خانی یادآوری کرد: در بحث افزایش دانش عمومی افراد برای استفاده از مواد مخدر و تبعات آن اصلاً کار نکردیم و واقعاً درباره فرهنگ و رسوم مختلف و استفاده از مواد مخدر و مشروبات در برخی مراسم عروسی و جشن‌ها صحبت نکردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برخورد ضعیف خرده فروشان مواد مخدر استفاده از مواد مخدر مواد مخدر خرده فروشان خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار لطف‌الله دارابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شدند.

وی بیان کرد: از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان طی سال جاری ۲۲ نفر آنها سابقه سرقت و ۱۰۰ نفر از این افراد نیز سابقه تکرار نگهداری دارند.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری به به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد استان تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان به آماری از کشف مواد مخدر در سال جاری پرداخت و گفت: امسال ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دارابی اذعان کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی همچنین از منهدم شدن هشت باند مواد مخدر در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال قبل سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد و ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابط

وی از دستگیری ۵۲۳ توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و بیان کرد: این رقم نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6094897

دیگر خبرها

  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک