Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:17:38 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۷۶۱۱

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از سی و یکم خرداد تا ششم تیر ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

حسن صرفی رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: برداشت کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال ۱۳۵ تن پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه منظمی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: فرسایش بادی سالانه رقمی در حدود ۳۶ میلیارد ریال به زیرساخت‌های این شهرستان خسارت می‌زند.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ۱۳ پایگاه آتش‌نشانی در محدوده روستاهای استان سمنان به منظور مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی آماده خدمات رسانی است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان مردم استان روز یکشنبه گفت: در روز گذشته ( شنبه ۳۱ خرداد) رکورد بیشترین میزان مصرف برق در سال جاری را زدند و پیک مصرف برق در این استان از اوج مصرف سال ۹۸ هم فراتر رفت.

سیدعلی اکبر صباغ با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: بر اساس گزارش مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان، اوج توان مصرف برق در استان سمنان در روز دوشنبه معادل ۶۰۲.۴ مگاوات ثبت شد که این رقم ۱۳ مگاوات بالاتر از اوج مصرف سال گذشته است که در سی ام تیر ۹۸ ثبت شد.

محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ۳۱ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است و خرید همچنان ادامه دارد.

مهدی یحیایی معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه گفت: اجرای پویش «بدون قیمت نخریم» در استان با هدف جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و زمینه‌سازی شرایط سالم برای انتخاب کالا برای شهروندان آغاز شد.

سرنوشت شرکت عقاب افشان سمنان به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه خصوصی ساخت اتوبوس در کشور به موضوع تامین قطعه گره خورده است.

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد جمعی از کارگران این شرکت که این روزها با مشکل تامین قطعات اولیه دست و پنجه نرم می کند، روز دوشنبه با حضور در استانداری سمنان خواستار دخالت مسوولان این استان برای جلوگیری از تعدیل گسترده نیرو در این واحد تولیدی شدند.

افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاه شهیدبسطامی شاهرود با حضور وزیر نیرو به شیوه ویدیو کنفرانس برگزار  شد. نیروگاه شهید بسطامی در کیلومتر ۱۵ جاده شاهرود به دامغان واقع شده و در سال ۱۳۹۱  بهره‌برداری رسید.این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور است که با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات ، شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار  فعالیت می کند.

محمدرضا کاملی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود روز سه شنبه در بازدید از یک واحد تولیدی گفت: از ۱۳۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شاهرود حدود ۱۰ درصد با ظرفیت کامل مشغول به کار هستند.

علی ترابی رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از بیابان‌های جنوب شهر سمنان و تپه‌های ماسه ای گفت: ۲۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان را تپه و پهنه‌های ماسه‌ای تشکیل می‌دهد.

سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: زیستگاه یوزآسیایی در شرق استان زیر چتر پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت قرار می‌گیرد.

محمدرضا همتی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پنج درصد از آتش‌سوزی‌های اراضی ملی براساس تحقیقات انجام شده به صورت عمدی رخ داده است.

محمدرضا همتی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۴۰ میلیون هکتار از اراضی ملی حدنگاری شده و یا در مرحله پایانی برای ثبت در سامانه است.

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن یادگار امام استانداری گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی این استان در راستای اهداف دولت تدبیر و امید پرداخت شد.

سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، گفت: بیش از ۵۷۳ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ به طرح‌های بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، گفت: متوسط برداشت گندم از اراضی این شهرستان امسال با ۶٠ درصد افزایش حدود ۶ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

اجتماعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز شنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن یادگار امام استانداری گفت: نگرانی از بروز موج دوم ابتلا به بیماری کرونا در روزهای آینده در این استان وجود دارد.

نوید دانایی افزود: موارد مثبت سرپایی در موارد دارای علائم خفیف و نیز افراد در تماس با بیماران با تست مثبت در تمام شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش یافته است.

رییس پلیس فتا استان سمنان روز شنبه گفت: فرد متهم به انتشار تصاویر خصوصی یک خانم در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان سمنان دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی درتشریح این پرونده به رسانه ها اعلام کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوء استفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود روز شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری گفت: ۸۱ درصد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در شرق استان سمنان شامل شاهرود و میامی بیماری زمینه‌ای داشتند.

رضا چمن اظهار داشت: متوسط سن فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۷۴ سال بود.

گام اول ندامتگاه جدید ٣٠٠ نفری شهر سمنان در قالب طرح‌های قوه قضائیه روز یکشنبه با سخنان ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه‌ قضائیه و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان افتتاح شد.

استاندار سمنان روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان زندان شهر سمنان گفت : کاروانسرای مرکز شهر سمنان، اکنون که زندانیان از آنجا منتقل شده‌اند، با هم‌افزایی بخش‌های مختلف ساماندهی و برای بهره‌برداری فرهنگی آماده شود.

علیرضا آشناگر افزود : انتقال زندان از کاروانسرای مرکز شهر سمنان از خواسته‌های جدی مردم این شهر بود که محقق شد.

سرهنگ سیدرضا علوی فرمانده انتظامی دامغان روز یکشنبه در نشست خبری گفت: بیشترین دستگیری‌های شهرستان را افراد جوان، بیکار، معتاد و زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد جرایم ریشه در اعتیاد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: یک‌هزار و ۸۸۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

رضا ممتحن اظهار داشت: هشت میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال هزینه درمانی اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان در سال گذشته برآورد شده است.

نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستان میامی روز دوشنبه با برگزاری مراسمی با حضور جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی افتتاح شد.

سرهنگ محمد مهرابی فرمانده انتظامی شهرستان سرخه روز سه شنبه به رسانه ها گفت: ۲ مقنی میانسال هنگام لایروبی یک قنات به علت خفگی ناشی از کمبود اکسیژن جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود نیمی از متهمان مواد مخدر را در استان افراد دارای تحصیلات زیر دیپلم تشکیل می‌دهند.

سرهنگ عباس نادعلی ابراز داشت: تحصیلات ۳۸ درصد متهمان دستگیر شده استان سمنان در سه ماه نخست امسال دیپلم، ۲۹ درصد سیکل، ۱۳ درصد ابتدایی، ۷ درصد بی سواد و چهار درصد فوق لیسانس است.

حسن ویلان معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: مشارکت حامیان طرح‌های اکرام، ایتام، محسنین و شفا در۲ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

محمود باهنر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان گفت: ۳۰ درصد زندانیان این استان را افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر و روان‌گردان تشکیل می‌دهد.

سیدمحسن مظهری رییس کل دادگستری استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به میزان ۹ درصد کاهش یافت.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادف‌های درون‌شهری و جاده‌ای استان را افراد زیر ۵۰ سال تشکیل می‌دهد.

ولی الله عبدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان گفت: ثبت طلاق و ازدواج در استان سال ۹۸ به ترتیب ۱۰ و چهار درصد کاهش یافت.

محمدعلی امیری رییس شورای حل اختلاف استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان گفت: ۵۲.۲ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان در هفت ماه پایان سال گذشته منجر به سازش شد که در این زمینه استان رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داد.

علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان روز پنجشنبه در حاشیه نشست برنامه ریزی وهماهنگی اشتغال کمیته امداد امام  بیارجمند گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اختصاص یافت که افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

فرهنگی

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه شنبه  به رسانه ها گفت:  پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی در فولادمحله شهرستان مهدیشهر دستگیر شدند.

نعمت الله قنبری نیکدل رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار روز یکشنبه به رسانه ها گفت: فعالیت سینما ابریشم این شهر در وضعیت سفید کرونایی از سرگرفته شد.

محمد طاهریان سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ۱۰۸ هزار و ۸۲۹ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان در سه ماهه نخست امسال بازدید کردند.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: موزه بزرگ این شهر، از اهداف مهم توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های سمنان، اکنون در مرحله مناقصه برای ساخت است.

حبیب الله خجسته پور رییس شورای اطلاع رسانی استان سمنان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این شورا تصویب کرد که شکایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از خبرنگاران و رسانه‌ها پس از طرح در این شورا میسر خواهد بود.

 روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، روز چهارشنبه گزارش داد که محمد حسن طالبیان در نامه‌ای به علیرضا آشناگر، استاندار سمنان مراتب ثبت ۶ اثر میراث فرهنگی- تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

 سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: ۱۳ حفار غیرمجاز آثار تاریخی بهار ۹۹ در استان دستگیر شدند.

علمی

مدیر انجمن علوم و ستاره شناسی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به خورشیدگرفتگی روز یکم تیر ۹۹ (فردا) گفت: بیشینه مساحت پوشیدگی این رویداد در استان تا ۵۱.۵ درصد قابل مشاهده است.

محمود خوشنویسان افزود: قطر پوشیگی خورشیدگرفتگی فردا در استان سمنان بیشینه ۶۱ درصد است و بالاترین رقم یعنی تا حدود ۹۸ درصد در مناطق جنوب ایران قابل مشاهده است.

سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان  گفت: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود.

رضا نقدی ابراز داشت: از مجموع ۵۸ رشته ارائه شده در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

ورزشی

زهرا اینچه‌ درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک عصر دوشنبه در حاشیه نشست مجمع انتخاباتی ژیمناستیک استان سمنان در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران این رشته در سال‌های اخیر، گفت: هدفگذاری این فدراسیون استمرار مدال‌آوری در رقابت‌های جهانی انتخابی المپیک است.

 در انتخابات مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان عصر دوشنبه با حضور زهرا اینچه درگاهی رییس‌ فدراسیون ژیمناستیک، ملیحه‌ فامیلی‌فر با کسب ۹ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ژیمناستیک استان سمنان انتخاب شد.

سیاسی

امامان جمعه استان سمنان در خطبه‌های نماز این هفته گفتند: قوه قضاییه به طور جدی با مفسدان در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی برخورد و دستاوردها را برای مردم اطلاع‌رسانی کند.

برچسب‌ها سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سمنان استان سمنان روز چهارشنبه استان سمنان روز دوشنبه سالن یادگار امام دانشگاه علوم پزشکی شنبه به رسانه ها روز چهارشنبه رسانه ها گفت استان سمنان استان سمنان استان سمنان روز یکشنبه میراث فرهنگی روز سه شنبه روز شنبه رییس اداره سه شنبه دستگیر شد شهر سمنان سال گذشته تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند