Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ روند صعودی بستری مبتلایان و افزایش فوتی‌‌های بیماران کرونایی در استان کردستان در حالی روز به روز اتفاق می‌افتد که دولتمردان هیچ برنامه‌ای برای پیشگیری از شیوع این بیماری ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در چند هفته اخیر آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌ها کرونایی روز به روز افزایش یافته است، از سویی دولتمردان در اعمال محدودیت‌ها تعلل کرده و به‌جز حرف‌های پوچ و شعارگونه، برای پیشگیری از شیوع این بیماری هیچ اقدامی از سوی آنان به عمل نیامده؛ از سویی دیگر نیز شماری از شهروندان همچنان نسبت به کرونا بی‌توجه و برخی‌ها هم خواهان تصمیمات اساسی برای جلوگیری از رفت‌وآمدها و ترددها در سطح شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه اخیراً بحث تفویض اختیارات ویژه به استانداران استان‌های مرزی از جمله استان کردستان مطرح شده اما از آنجا که خود آقای استاندار پایتخت‌نشین، بیشتر روزهای هفته را در تهران به سر برده و در این روزهای کرونایی، اوقات خود را با دیدار با مسئولان کشوری و عکس‌ یادگاری‌ گرفتن‌ها گذرانده، امیدی هم به تصمیم و اعمال محدودیت‌های کرونایی از این طریق نیست.

این روزها در حالی حال و روز استان کردستان ناخوش و قرمز و مردمانش با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده که در این اوضاع بحرانی و روزهای خطرناک که مدیریت وضعیت حرف اول را می‌زند؛ نماینده عالی دولت در استان غایب است!؛ غیبت سؤال‌برانگیزی که در سفر اخیر «ایرج حریرچی» قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه هیئت همراه از استان اتفاق افتاد و هنوز افکار عمومی منتظر شفاف‌سازی و چرایی عدم حضور استاندار کردستان در آن جلسه، هستند.

تعلل دولتمردان در ایجاد محدودیت‌های جدید در شهرهای قرمز همچون سنندج و قروه در حالی‌ست که روند بستری مبتلایان در بیمارستان‌های استان صعودی و فوتی‌‌های بیماران کرونایی در کردستان افزایش یافته است؛ به طوری‌که در 48 ساعت گذشته 514 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و 16 نفر فوت کرده‌اند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم و گفته مسئولان، در حال حاضر 571 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مداوا هستند که 245 نفر از آنان در 24 ساعت گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند؛ به طوری‌که هم‌اکنون 204 نفر در بیمارستان‌های توحید، 48 نفر در بعثت و 120 نفر در کوثر سنندج؛ 50 نفر امام خمینی(ره) سقز؛ 27 نفر بوعلی و 25 نفر فجر مریوان؛ 21 نفر بیمارستان رازی بانه؛ 20 نفر شهیدبهشتی قروه؛ 17 نفر بیمارستان سینای کامیاران، 16 نفر بیمارستان امام خمینی(ره) در دیواندره؛ 14 نفر امام حسین(ع) بیجار و  9 نفر در بیمارستان دهگلان بستری هستند.

براساس اظهارات مسئولان استانی، هم‌اکنون 78 بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند و آمار فوتی‌های کرونایی نیز با 5 فوتی امروز به 277 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنان شهروندان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی تا قطع زنجیره ویروس کرونا دعوت و هشدار داد که در غیر این‌صورت باز شاهد افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌/ همچنان در وضعیت زرد هستیم‌کرونا|افزایش آمار مبتلایان در عراق به بیش از 41 هزار نفر/ 122 نفر دیگر جان باختند

ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این‌باره می‌گوید که براساس بازدیدهای میدانی از شهرهای استان، 50 درصد مردم در زمان حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرده که ساکنان شهرستان سنندج با 70 درصد، صدرنشین استفاده از ماسک در این روزهای کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر در استان روبه‌رو و شهروندان به تماس‌های مراکز بهداشت و درمان پاسخگو نیستند، افزود: البته پیش از این وضعیت بحرانی، حدود 35 تا 40 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کرونا 400 فرد سالم را درگیر می‌کند؛ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 70 درصد ظرفیت بیمارستانهای استان به کرونا اختصاص یافته در حالی‌که اگر شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند با این وضعیت نگران‌کننده روبه‌رو نمی‌شدیم.

قادری با بیان اینکه به‌جر شهر سنندج؛ این روزها روند رشد مبتلایان به کرونا در بیجار نیز نگرانکننده است، تصریح کرد: از همه شهروندان انتظار می‌رود برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری، کادر درمان را کمک کرده و هشدارها را جدی بگیرند.

این وضعیت بحرانی و تعلل دولتمردان در اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان مرکز استان کردستان در حالی‌ست که هفته گذشته 40 هزار نفر از شهروندان سنندجی از نظر بیماری کرونا غربالگری و در شهرهای دیگر استان نیز به‌دلیل شیوع مجدد کرونا، محدودیت‌هایی نیز اعمال شده است.

براساس تصمیم مسئولان و مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع کرونا در سقز از روز چهارشنبه (چهارم تیرماه) محدوده‌های ترافیکی به‌صورت زیر اعمال شده است.

سرویس دهی وسایل نقلیه در سطح شهر فقط در مسیرهای شهرک گولان (خیابان معلم و دارالصفا)، شهرک کیان تا میدان شهدا، شهرک دانشگاه، بلوار انقلاب تا پایین‌تر از میدان آزادی، تپه مالان، سرچنار و سنگبران تا پایین‌تر از کلانتری 11 و تاکسی‌های بهارستان بالا و پایین، شریف‌آباد، ترمینال، بلوار کردستان، صالح‌آباد، حاجی‌آباد، استادشیرازی، شهرک فرهنگیان تا میدان استقلال است.

همچنین ، مسیرهای مرکزی و پرتردد شهر همچون میدان استقلال به میدان آزادی، میدان آزادی به میدان جمهوری، میدان آزادی به چهار راه آزادگان، میدان آزادی به طرف خیابان ملت و تاکسی‌های شهرک، میدان جمهوری به میدان قدس و میدان جمهوری به طرف سه راه جامعه مسدود شده است.

اتوبوس‌های خط شهری مسیرهای مسکن مهر کیان، شهدا، سعدی، خیابان معلم، شهرک گولان، سنگبران، قوخ و شهرک دانشگاه، با توجه به مسدود شدن معابر اصلی سطح شهر که ایستگاه‌های مبدا آن‌ها در معابر مسدودی قرار گرفته، برابر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان سقز تا اطلاع ثانوی قادر به خدمات‌رسانی و جابه‌جایی مسافر نیستند.

به گزارش تسنیم؛ حال که دولتمردان راهبرد مؤثر و برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی نداشته، حداقل خود مردم توصیه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کرده و برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از حضور در تجمعات خودداری و تا حد امکان «در خانه بمانند».

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای پیشگیری از شیوع دانشگاه علوم پزشکی اعمال محدودیت ها مبتلا به کرونا استان کردستان میدان آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد