Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور ابلاغیه‌ای اعلام کرد: همه تولیدکنندگان لوازم خانگی از این به بعد برای فروش محصولات خود ملزم به عرضه آنها به بازار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، براساس تصمیم‌های کارگروه تنظیم بازار و در راستای ساماندهی و مدیریت بازار لوازم خانگی در سطح عرضه، همچنین شفاف سازی قیمت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب، تولید کنندگان و تامین کنندگان لوازم خانگی ملزم خواهند بود تا محصولات خود را در سطح بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه مذکور تاکید دارد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور واحدهای بازرسی و نظارت اصناف و بازرسان اتحادیه مکلفند ضمن رصد و پایش مستمر بازار این محصولات، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کرده و هر گونه تخلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند.

همچنین این سازمان ضمن هماهنگی کامل با سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده‌های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

با توجه به تمهیدات فراهم شده انتظار می‌رود تا زمینه برای عرضه مستمر و کافی کالاهای تولیدی در سطح بازار فراهم شود. بر این اساس،  هرگونه اقدام نظیر الزام شبکه عرضه به خرید سبدی کالا و یا ایجاد انحصار در تامین کالا از سوی تولیدکنندگان لوازم خانگی فاقد وجاهت و به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضای بازار تلقی شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

در راستای ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار و جلوگیری از تغییرات غیر منطقی قیمت با متصدیان واحدهای صنفی که خارج از ضوابط تعیین شده مبادرت به افزایش قیمت کنند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد. لذا بازرسان این سازمان، سازمان صنعت استان‌ها و اتحادیه‌ها مکلفند ضمن رصد و پایش مستمر بازار نسبت به شناسایی و معرفی بنگاه‌های اقتصادی متخلف اقدام کنند تا زمینه برای آرامش بیش از پیش بازار این محصولات فراهم شود.

 ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی را دریافت و نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کند.

این سازمان از مردم درخواست کرده است ضمن انجام خرید قانونمند از واحدهای صنفی معتبر و نمایندگی‌های مجاز و دریافت فاکتور خرید در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی این سازمان  منعکس کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شناسه برای لوازم خانگی بازار لوازم خانگی لوازم خانگی کنندگان لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداو سیما در کنار تولید کنندگان

 جلسه هیئت اندیشه ورزی با محور تحقق شعار سال با حضور قائم مقام صدا و سیما و تولید کنندگان و کارآفرینان استان برگزار شد، در ابتدای این جلسه تولید کنندگان به بیان خواسته‌ها و مشکلات سر راه تولید پرداختند و راهکار‌هایی برای بهبود تولید و ایجاد اشتغال ارائه کردند.

در این نشست اندیشه ورزی قائم مقام صدا و سیمای استان حمایت معنوی از تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های شبکه استانی و ملی برای تحقق شعار سال توصیف کرد و گفت: در کنار بیان و پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان در رسانه مستندی به همین منظور در شبکه استانی تولید و پخش خواهد شد.
تولید کنندگان هم اقدامات صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند: برگزاری این جلسه‌ها راهگشا باشد و دغدغه تولید کنندگان را کم کند.
شیرزادی تولید کننده ماکارانی گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه واحد تولیدی خود و اشتغال هرچه بیشتر جوانان منطقه را در دستوکار قرار داده است.
نماینده شرکت سبک سازان شرق و تولید کننده هبلکس (سفال سبک) استان در این جلسه گفت: صدا و سیما می‌تواند پلی بین دانشگاه و کارآفرینان باشد تا فناوری‌ها بروز رسانی شود.
صابری همچنین گفت : برای تحقق شعار سال دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا با ایجاد اشتغال، بیکاری کمتر و جهش تولید میسر شود.
حیدریان تولیدکننده محصولات پلاستیکی هم گفت: صدا و سیما به عنوان ارکان اصلی رسانه در جامعه می‌تواند دغدغه‌های تولید کنندگان را به گونه‌ای منعکس کند که بخش صنعت و اقتصاد را متحول کند

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی