Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد فتحی بیرانوند گفت: در استان لرستان بیش از ۹۵ درصد آتش سوزی ها در سطح مراتع و گیاهان علوفه ای اتفاق افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با سفیرافلاک، با اشاره به چند مورد آتش سوزی در سطح استان لرستان، گفت: حدود ۶ هکتار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و ۳۰ هکتار در منطقه حفاظت شده اشترانکوه رخ داده که بیش از ۹۵ درصد آتش سوزی ها در سطح مراتع و گیاهان علوفه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان لرستان بیان کرد: با توجه به بارندگی های خیلی خوب در سال گذشته، پوشش گیاهی و مرتعی در سطح استان یک پوشش بی نظیری بوده که ما در این زمینه آمادگی لازم را داشتیم که به هر دلیلی آتش سوزی اتفاق افتاد با تمام نیروها و امکانات وارد عمل شویم.

وی اظهارداشت: برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی اقداماتی در این راستا از جمله تشکیل جلسات و کارگروه ها، تشکیل واحدهای واکنش سریع، آمادگی شبانه‌روزی محیط بانان و همکاران، تعامل با تشکل های زیست محیطی و جوامع محلی، دهیاری ها و بسیج روستایی، جلساتی با مدیریت بحران استان و… صورت گرفته و نیازها در بحث اطفاء حریق را در چند ماه قبل آغاز شده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه آتش‌سوزی اجتناب ناپذیر است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق استان هم مناطق صعب العبوری هستند و تناسب با شرایط پتروگرافی در مناطق تحت مدیریت الزامات و آمادگی های لازم صورت گرفته است خوشبختانه تا الان میزان آتش سوزی نسبت به سنوات گذشته و استان‌های همجوار کمتر بوده است.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که در صورت آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت وارد عمل شویم و از مردم تقاضا می شود که منابع ملی سرمایه های بی بدیل و مربوط به همه جامعه هستند و باید از این سرمایه ها حفاظت شود و دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی را همیاری کنند تا بتوانیم از آنها حفاظت کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده بالای ۹۵ درصد آتش سوزی ها در سطح استان منشاء انسانی داشته که بخش بیشتر آن عمدی و بخشی غیرعمدی بوده و این اتفاقات به خاطر سهل انگاری رخ داده که امیدواریم مردم با رعایت نکات، الزامات و اقدامات ابتدایی در این زمینه تلاش کنند تا حوادث آتش سوزی در اراضی و مراتع کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ۹۵ درصد آتش سوزی ها استان لرستان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر