Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا از بندرعباس، علی بهمن‌نژاد بندری در این ارتباط اظهار کرد: بهشت‌زهرا(س) بندرعباس این روزها میزبان جمع قابل توجهی از متوفیان کرونایی است که با توجه به واگیردار بودن این بیماری و امکان انتقال به سایرین، مراحل اختصاصی و ویژه‌ای برای غسل و خاکسپاری آنها انجام می شود.

وی در تشریح مراحل انتقال و خاکسپاری با اشاره به اینکه تدفین فوتی های مبتلا به کرونا در آرامستان بندرعباس با رعایت فاصله گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: این اموات به وسیله خودروهای حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسالخانه انتقال یافته و سپس با رعایت دقیق اصول شرعی از قبیل تغسیل، کفن پوشی، برپایی نماز میت با رعایت فاصله‌گذاری و قراردادن میت در داخل قبر توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد و مشکل خاصی در این فرآیند پیش نیامده است، ادامه داد: متاسفانه طی روزهای اخیر برخی افراد نسبت به زحمت و ریسک کاری کارکنان اجرایی این سازمان کم لطفی داشته و به دلیل عدم رعایت اخلاق و عرف، با اقداماتی عجیب نظیر انتقال متوفای کرونایی با استفاده از خودروی وانت‌بار به آرامستان، موجب تشویش اذهان شده‌اند.

بهمن نژاد با اشاره به اینکه این روزها تعداد فوتی های ناشی از کرونا افزایش یافته و علاوه بر آن فوتی‌های عمومی و سالم نیز پس از طی کردن مراحل مشخص دفن، در آرامستان بندرعباس دفن می‌شوند، تصریح کرد: از خانواده‌های اموات درخواست داریم علیرغم تمام داغ دیدگی و غم ناشی از فوت عزیزانشان، در این شرایط حساس و بحرانی کرونا به منظور انجام صحیح امور طبق  نوبت مشخص شده، صبوری و همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در رابطه با اموات مبتلا به کرونا، خانواده‌ها صرفا بعد از خاکسپاری اجازه نزدیک شدن به قبر را دارند، عنوان کرد: تمام مراحل تغسیل و تدفین اموات توسط واحد امور متوفیان سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با رعایت تمام موازین شرعی و بهداشتی و در کمال احترام صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اخلاق بهشت زهرا خانواده شهرداری فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌