Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:55:10 GMT

به پویش بدون قیمت نخریم بپیوندید

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۸۵۰۲

به پویش بدون قیمت نخریم بپیوندید

ایسنا/کرمانشاه معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از راه‌اندازی پویش "بدون قیمت نخریم" در کرمانشاه خبر داد و گفت: عدم درج قیمت نزدیک به 40 درصد تخلفات اصناف را به خود اختصاص می‌دهد.

مسعود بیگلری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی پویش بدون قیمت نخریم، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این پویش الزام واحدهای صنفی به درج قیمت بر روی کالا است و اگر مردم به این پویش بپیوندند و از خرید کالاهایی که قیمت ندارد خودداری کنند، حتما واحدهای صنفی متخلف با کاهش فروش مواجه شده و این بهترین جریمه برای آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عدم درج قیمت عامل اصل گرانفروشی است، زیرا وقتی کالاهایی قیمت دارد، بازرسین می‌توانند بر اساس قیمت عرضه و قیمت فاکتور مشخص کنند که آیا مغازه‌دار سود قانونی خود را اخذ کرده و یا مرتکب تخلف شده است.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، این سود قانونی برای رسته‌های مختلف صنفی و حتی نوع کالاهایی که عرضه می‌شود متفاوت است.

بیگلری در ادامه از سهم قابل توجه عدم درج قیمت در تخلفات بازار کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: حدود 40 درصد تخلفاتی که در بازرسی‌ها مشاهده می‌کنیم مربوط به عدم درج قیمت است.

وی تاکید کرد: البته نزدیک به 70 تا 80 درصد واحدهای صنفی قیمت را بر روی کالاهای خود درج می‌کنند و کرمانشاه از نظر درج قیمت کالا وضعیت مناسبی دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: عدم درج قیمت را بیشتر در واحدهای صنفی مشاهده می‌کنیم که اقلام ریز و کوچک عرضه می‌کنند.

بیگلری از مردم خواست ضمن همراهی در این پویش، حتما مواردی که از عدم درج قیمت مشاهده می‌کنند را با سامانه تلفنی 124 در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه بازار تخلف واحدهای صنفی عدم درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای گرامیداشت  ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز به شهادت رسیدن استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم پویش فرهنگی «مدرسه قوی، ایران قوی» سوژه فضاسازی شهری شد. 

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش فرهنگی از کلماتی همچون: "همه مدیون شما هستیم"، "به احترام معلم برپا" به همراه تصاویر  به یادماندنی معلمان با دانش‌آموزان اکران شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان