Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@02:48:13 GMT

مقایسه قیمت امروز مسکن با قیمت ۷ سال پیش+جدول

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۸۸۶۱

مقایسه قیمت امروز مسکن با قیمت ۷ سال پیش+جدول

صراط: بازار مسکن شهر تهران در خردادماه سال ۹۲ یک جهش بی‌سابقه در حوزه قیمتی را تجربه کرد. پس از آن به تدریج قیمت‌ها در آستانه ریزش قرار گرفت تا اینکه از نیمه سال ۹۲، رکود بر این بازار تا چندین سال سایه افکند. بررسی تازه‌ترین تحولات بازار مسکن در چند هفته گذشته نشان می‌دهد پس از گذشت هفت سال، در خردادماه امسال مجددا قیمت‌های پیشنهادی با جهش روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دنیای اقتصاد نوشت: هر دو جهش قیمتی رخ داده در بازار مسکن طی خرداد ۹۲ و خرداد ماه امسال متقاضیان خرید آپارتمان را در وضعیت دشواری قرار داده با این تفاوت که وضعیت بازار امسال دو تفاوت عمده با شرایط بازار املاک در خردادماه سال ۹۲ دارد.

اگرچه ماه پایانی بهار ۹۲ یک جهش بی‌سابقه قیمتی در بازار معاملات آپارتمان در شهر تهران رخ داد، اما بررسی‌ها درخصوص وضعیت حضور متقاضیان در بازار خرید و فروش آن سال نشان می‌دهد: معاملات در خردادماه و اوایل تیرماه سال ۹۲ هنوز در رونق بوده، اما در حال حاضر حجم زیادی از متقاضیان مصرفی از بازار به دلیل رشد قیمت خارج شده و در کنار آن متقاضیان سرمایه‌ای نیز به دلیل شرایط سایر بازار‌ها همچون ارز و سکه برای ورود به این بازار با تردید همراه هستند. از این رو بازار مسکن در خردادماه امسال با رکود معاملاتی مواجه شده است. در عین حال تفاوت دیگر وضعیت بازار مسکن در مقطع کنونی با ۷ سال پیش همین موقع درخصوص شرایط احداث و عرضه آپارتمان‌های مسکونی به بازار قابل مشاهده است.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است در یک‌سال ۹۲، صدور مجوز‌های ساختمانی به بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران رسید به گونه‌ای که از دیدگاه فعالان بازار مسکن، یک سونامی در بازار ساخت‌وساز پایتخت شکل گرفت، اما در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی بازار مسکن، کمبود عرضه و کاهش تقاضا برای اخذ مجوز‌های ساختمانی است. بنا بر آمار ارائه شده طی یک‌سال گذشته حجم مجوز‌های ساختمانی به کمتر از ۷۰ هزار واحد مسکونی رسیده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن صراط نیوز بازار مسکن سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۵ هزار

کد خبر 848343 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول