Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@11:22:34 GMT

حضور بیوک ملکی در جمع شاعران نوجوان خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۸۹۰۲

حضور بیوک ملکی در جمع شاعران نوجوان خوزستان

شاعر کودک و نوجوان به نوجوانان توصیه کرد برای نوشتن شعر موزون، مطالعه آثار شاعران کلاسیک و دوبیتی‌ها تأثیر زیادی در تقویت حس شنیداری دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیوک ملکی در ششمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون گتوند در استان خوزستان با عنوان «آینه‌های ناگهان» گفت: برای تقویت کلام شاعرانه در شعر، استفاده از آرایه‌های ادبی، واج آرایی، تکرار، تضاد، عاطفه، اندیشه و سایر آرایه‌های ادبی بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌چنین به موسیقی بیرونی در شعر موزون اشاره کرد و یادآور شد: در خلق و نوشتن شعر سپید، باید به موسیقی درونی به‌عنوان یک از ارکان مهم توجه ویژه داشت.

در این نشست مجازی هم‌چنین نوجوانان عضو انجمن، ۱۰ فایل صوتی شعرخوانی خود را با هدف نقد و بررسی به اشتراک گذاشتند.

ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان مرکز کانون گتوند با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان و مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مسئول انجمن ادبی آینه‌های ناگهان  و اعضای انجمن ادبی کانون گتوند برگزار شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیوک ملکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • تصادف در سه راهی گتوند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است