Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:47:09 GMT

مرکز نیکوکاری سازمان آتش‌نشانی تهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۸۹۵۹

مرکز نیکوکاری سازمان آتش‌نشانی تهران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم یک مرکز نیکوکاری که در سازمان آتش نشانی شهر تهران برگزار شد گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور داریم که امسال تلاش می کنیم این  تعداد را به ۸ هزار مرکز برسانیم.

«مرتضی بختیاری» افزود: در ماه رمضان با توجه به انجام نشدن نماز جماعت مردم بیشترین کمک را داشتند و این نشان دهنده عاطفی بودن مردم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره  به مشارکت خیرین در طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان، نیز گفت: در ماه مبارک غیر از پرداخت زکات فطریه مردم ۵۴۰ میلیارد تومان در ارتباط با طرح اطعام مهدوی کمک کردند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۱ میلیون  غذای گرم توزیع شد.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه ۱۰۵ هزار نفر از مردم به صورت رایگان برای طبخ غذا مشارکت کردند، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما ۳۱۳ آشپزخانه بود اما این تعداد به هزار و ۱۰ آشپزخانه رسید.

وی با اشاره به توزیع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته غذایی ۱۸۰ هزاز تومانی بین نیازمندان، نیز گفت: به کارآفرینانی که برای ۱۰ مددجوی کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کنیم.

بختیاری با اشاره به اهمیت فعالیت آتش نشانان نیز گفت: آتش نشانان بدون تعطیلی در شادی و غم در کنار مردم، آماده به کار هستند و فداکاری این عزیزان به صورت شبانه روزی در شهر تهران و کل کشور، مایه آرامش پنهانِ مردم است و زمان حادثه، فداکاری آتش نشانان بروز می کند.

بختیاری ادامه داد: جایگاه کمیته امداد در نظام جمهوری اسلامی به مثابه بال مهربانی نظام است و این بال در کنار مردم و قرارگرفتن با اهداف و وظایفی که آتش نشانی نسبت به خدمت رسانی به مردم دارد از جنس هم هستند و مرکز نیکوکاری آتش نشانی تهران به طور حتم یکی از مراکز موفق نیکوکاری در کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: آتش نشانان یکی از سرمایه های اجتماعی هستند که نمونه بارز فداکاری و ایثار را در خود دارند و مردم ایران نمک شناس و قدردان هستند و در کمتر جایی از دنیا می توان این چنین مردمی یافت کرد.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: تلاش آتش نشانان برای کمک رسانی و امداد به مردم محروم در دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا و پیوستن آنها به طرح همدلی و کمک مومنانه بسیار شایسته است و در زمان فراخوان اطعام مهدوی آتش نشانان لبیک گفتند و مانند سایر نهادها نقش آفرینی کردند و جای بسی افتخار است.

به گفته وی، ما اطمینان داریم این مرکز نیکوکاری یکی از مراکز بسیار موفق خواهد بود، زیرا آتش نشانان در حوادثی که رخ می دهد، آسیب های مالی، جانی و عاطفی حادثه دیده را بیشتر لمس می کنند و این مرکز می تواند یاری دهنده باشد و البته کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تمام قد پشتیبان آتش نشانی خواهد بود و همه بدانیم که دستگیری از نیازمندان و تسکین آلام آنان بسیار ارزشمند است.

روزانه ۳۰۰ ماموریت از سوی آتش نشانی تهران انجام می شود

همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: ۵ هزار آتش نشان روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهند.

«مهدی داوری» افزود: سازمان آتش نشانی با ۱۳۰ ایستگاه و ۵ هزار آتش نشان مشغول خدمت رسانی است و روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خدمت را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین خدمت ما کمک به مردم و کاهش حوادث است تاکید کرد: آتش نشانان برای ارائه خدمات، با فرهنگ ایثارگری فعالیت دارند و ما ۵۸ شهید را در سازمان داریم.

داوری ادامه داد: ۱۶ آتش نشان در راه خدمت به مردم در دوران آتش سوزی ساختمان پلاسکو شهید شدند و ما بر خود واجب می‌دانیم که راه این شهیدان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برای خود مسئولیت اجتماعی قائل هستیم، تاکید کرد: اهدای بسته و توزیع غذا در مناطق محروم شهر تهران در ایام اخیر اتفاق افتاد و با هدفمندی بهتر می‌توان فعالیت‌های بسیار زیادی را انجام داد.

مرکز نیکوکاری آتش نشانی شهر تهران در اجرای دستورات دین مبین اسلام و به منظور تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی و، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد توانمند سازی و با بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و توانمندی‌های مردم خیرخواه و نیکوکار، تشکل‌ها، گروه‌ها و موسسات، در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی با محوریت سازمان آتش نشانی ایجاد شد.

برچسب‌ها شهر تهران کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ره سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ره سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران سازمان آتش نشانی مرکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی آتش نشانان شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

کد خبر 6088731

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه