Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@05:34:33 GMT

الکاظمی نباید مقابل حشدالشعبی قرار بگیرد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۹۲۴۶

الکاظمی نباید مقابل حشدالشعبی قرار بگیرد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به بازداشت تعدادی از عناصر حشدالشعبی به دست سازمان مبارزه با تروریسم عراق اظهار کرد: حشدالشعبی در خط مقدم مبارزه با داعش در عراق قرار دارد و برخورد صورت گرفته با نیروهای آن مناسب نیست.

حسن عابدینی، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بازداشت تعدادی از نیروهای گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به حشدالشعبی در بامداد جمعه گفت: این اتفاق از سوی واحد مبارزه با تروریسم در عراق که زیر نظر نخست وزیر این کشور است انجام شده است و این موضوع با اعتراض سایر نیروهای حشدالشعبی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که نیروهای حشدالشعبی براساس مصوبه پارلمان عراق جزو نیروهای مسلح این کشور محسوب می‌شوند و فرماندهی مشخصی دارند، اظهار کرد: بنابراین اگر قرار بود اقدام خاصی صورت بگیرد حتما باید این موضوع با فرماندهان حشدالشعبی و مسئولان امنیتی آن مطرح می‌شد و با آنها در این زمینه رایزنی و گفت‌وگو می‌شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا  تصریح کرد: از زمانی که آقای الکاظمی به سمت نخست وزیری عراق انتخاب شده است، او  آقای عبدالوهاب ساعدی را به عنوان فرمانده واحد مبارزه با تروریسم در عراق انتخاب کرده است در حالی که او کسی است که در زمان عادل المهدی نخست وزیر پیشین عراق به خاطر وابستگی‌هایی که داشت برکنار شده بود.

عابدینی با تاکید بر این‌که برخورد صورت گرفته با نیروهای حشدالشعبی که در صف مقدم مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری قرار دارند درست نیست، گفت: در پی این اتفاق نیروهای حشدالشعبی به این موضوع اعتراض کردند و طبق اخبار منتشر شده آقای الکاظمی دستور آزادی این نیروها را داده است و ما امیدواریم هرچه زودتر این وضعیت در عراق پایان پیدا کند تا از بروز تنش در این کشور جلوگیری شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که  که یکی از گروه‌های اصلی تامین کننده ثبات در عراق حشدالشعبی است، ولی آمریکایی‌ها خیلی مایل نیستند که عراق به سمت آرامش و ثبات پیش برود، ادامه داد: به نظر می‌رسد سه گروه اصلی در عراق با ادامه‌ی فعالیت‌های حشدالشعبی در این کشور مخالف هستند. گروه اول گروه‌های تکفیری و تروریستی هستند، گروه بعدی بقایای حزب بعث و رژیم سابق حاکم بر عراق است و آمریکایی‌ها گروه سوم هستند.

وی با بیان این‌که براساس مصوبه مجلس عراق، آمریکایی‌ها باید از این کشور خارج شوند، تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که مانع ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق می‌شود حشدالشعبی است. به نظر می‌رسد سه گروهی که نامشان ذکر شد تلاش می‌کنند که با نفوذ در بخش‌های مختلف عراق و تصمیم‌گیری‌هایی که در این کشور انجام می‌شود و همچنین راه انداختن جریان‌های رسانه‌ای چهره حشدالشعبی را مخدوش کنند اما حشدالشعبی به بلوغ رسیده است و به امنیت و ثبات در عراق اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند مانع گسترش ناامنی در عراق شود.

عابدینی گفت: حشد الشعبی اجازه نخواهند داد که تنش در عراق ایجاد شود، از طرف دیگر دولت عراق نیز باید به وظیفه قانونی خود عمل کند. الکاظمی نباید در مقابل حشدالشعبی قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش منابع محلی اعلام کردند گروهی از نیروهای امنیتی عراق بامداد جمعه با همکاری و پشتیبانی نیروهای آمریکایی به مقر کتائب حزب‌الله، وابسته به نیروهای حشد شعبی در بغداد حمله و چند تن از فرماندهان این گروه را بازداشت کردند.

رسانه‌های خارجی به نقل از منابع عراقی اعلام کردند که یگان‌هایی از نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با کمک نیروهای آمریکایی به مقر تیپ ۴۵ گردان‌های حزب‌الله در منطقه البوعثیه در جنوب شرق بغداد یورش بردند.

برخی مسئولان عراقی به رویترز گفتند که در این حمله سه تن از رهبران کتائب حزب الله عراق بازداشت شدند. برخی منابع نیز شمار بازداشت شدگان را 13 تن اعلام کردند.

پیش از این آمریکا در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹ حملات هوایی گسترده‌ای علیه پایگاه‌های حزب الله عراق در منطقه الانبار در شرق این کشور انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد. آمرکا مدعی شد این حملات در پاسخ به حملات موشکی کتائب حزب الله صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله عراق حشدالشعبی مصطفی الکاظمی نیروهای حشدالشعبی مبارزه با تروریسم آمریکایی ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز سه شنبه از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

به گزارش المسییره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح یمن دو ناوشکن آمریکایی را در آب‌های دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد در عملیاتی دیگر، با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی (MSC ORION) در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت