Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا به موجب یک سری قوانین جدید مربوط به بودجه‌های برنامه های نظامی و امنیت ملی، به دنبال حفظ محدودیت‌ها بر خارج ساختن نظامیان آمریکایی از کره‌جنوبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کمیته‌های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به تهیه نسخه‌های مربوط به خود از قانون مربوط به بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ موسوم به "قانون اختیارات دفاع ملی" (NDAA) پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه مربوط به این لایحه در مجلس سنا هرگونه استفاده از بودجه تصویب شده را برای کاهش تعداد سربازان آمریکایی در کره‌جنوبی از میزان فعلی آن، یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا مدت ۹۰ روز بعد از آنکه وزیر دفاع به تامین دو شرط در این اقدام گواهی بدهد، ممنوع می‌کند.

این شروط عبارتند از اینکه این کاهش سربازان با منافع امنیت ملی آمریکا سازگار باشد و باعث تضعیف چشمگیر امنیت هم‌پیمانان آمریکا در منطقه نشود و اینکه وزیر دفاع به طور مناسب بر سر این اقدام با هم‌پیمانان آمریکا در منطقه شامل ژاپن و کره‌جنوبی رایزنی کرده باشد.

همچنین در نسخه مربوط مجلس نمایندگان آمریکا نیز دو شرط دیگر هم مطرح شده است؛ یکی اینکه این کاهش نیرو متناسب با تهدید ایجاد شده از سوی کره‌شمالی تنظیم شود و اینکه کره‌جنوبی قادر به توقف یک درگیری باشد. در عین حال در این نسخه، تعداد روزهای الزامی بعد از تصدیق این شرایط توسط وزیر دفاع را به ۱۸۰ روز افزایش داده است.

قانون بودجه نظامی امسال آمریکا در حالی بند ممنوع کردن کاستن از تعداد سربازان مستقر در کره‌جنوبی به زیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن را دارد که این تعداد در قانون سال گذشته 22 هزار تن بود.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا باید پیش از تصویب نهایی این قانون، نسخه‌های مربوط به خود از قانون را با یکدیگر مورد توافق قرار دهند.

در صورت پای بر جا بودن این محدودیت‌ها، دست دولت ترامپ برای خارج ساختن نظامیان کشورش از کره‌جنوبی بسته می‌شود. گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه ممکن است دولت ترامپ از این قانون برای اعمال فشار بر سئول در مذاکرات بر سر اشتراک در هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كره جنوبي کنگره آمریکا دونالد ترامپ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • مورایس و تارتار رخ در رخ در نبرد نهایی!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟