Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:39:35 GMT

چراغ سبز دولت انگلیس به از سرگیری سفرهای تفریحی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۹۹۴۵

چراغ سبز دولت انگلیس به از سرگیری سفرهای تفریحی

این طرح که قرار است جزئیات آن روز چهارشنبه آینده اعلام شود، قرنطینه اجباری را برای مسافرانی که عمدتا از اروپا به انگلیس باز می گردند لغو می‌کند. براساس گزارش‌ها بیش از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، یونان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و کرواسی در فهرست سبز یا قرنطینه-آزاد دولت انگلیس قرار دارند.  

به این ترتیب گردشگران انگلیسی از ۶ جولای (۱۶ تیر) پس از سه ماه تحمل قرنطینه، دوباره سفرهای تفریحی خود را از سر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس طرح موجود که از ۱۹ خرداد به اجرا گذاشته شد، تمام مسافران به انگلیس موظف هستند تا در مرز، مشخصات، راه‌های تماس و محل قرنطینه خود را به مرزبانان اعلام کنند.  

ترک زودهنگام محل قرنطینه در انگلیس می‌تواند به جریمه‌ای تا مبلغ یک‌هزار پوند یا پیگرد قانونی منجر شود.

اما در طرح جدید دولت انگلیس، تنها مسافرانی که از کشورهای نامبرده در فهرست قرمز - مناطقی که شیوع کرونا بالاست - به انگلیس سفر می‌کنند باید دو هفته خود را قرنطینه کنند.

دولت انگلیس می‌گوید این فهرست را به طور دائم بازنگری ‌و در صورت افزایش آمار ابتلا به کرونا، سازوکار ترمز را برای انتقال کشوری از فهرست سبز به قرمز فعال خواهد کرد.

در همین پیوند، وزارت امور خارجه انگلیس که چندی پیش به شهروندان این کشور توصیه کرده بود تنها در شرایط اضطراری به خارج از کشور سفر کنند قرار است دستورالعمل جدیدی را مطابق با طرح دولت منتشر کند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که طرح جدید دولت چندان با استقبال شرکت های هواپیمایی و سازمان‌های مسافرتی روبرو نشده است.  

خطوط هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) طرح دولت را ضعیف ارزیابی کرد و گروه خطوط هوایی بین‌المللی (IAG) که طرح قرنطینه مسافران را در دادگاه به چالش کشیده با صدور بیانیه‌ای، تقسیم بندی کشورها را به مناطق قرنطینه آزاد و غیرآزاد، غیرمنطقی خواند. این سازمان همچنین نسبت به تاثیرات منفی قرنطینه بر صنایع هوایی انگلیس هشدار داد.

گزارش‌ها حاکیست که شیوع کرونا و اعمال قرنطینه خسارت مالی قابل توجهی را به صنایع هوایی انگلیس وارد کرده است.

ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس نزدیک به ۹۰ درصد کاهش داشته و بیش از ۲۰ هزار کارمند صنایع هواپیمایی انگلیس از ابتدای شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی (یاتا) با عضویت ۲۹۰ ایرلاین از ۱۲۰ کشور، در گزارشی که اوایل فروردین‌ماه سال‌جاری منتشر شد پیش‌بینی کرد، شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند متضرر خواهند شد.

انگلیس با ثبت ۴۳ هزار و ۴۱۴ فوتی، پس از آمریکا و برزیل همچنان دارای بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان است؛ اما دولت از یک ماه پیش و ناگزیر از فشارهای اقتصادی، فرآیند تسهیل قرنطینه را آغاز کرده است.

برچسب‌ها قرنطینه مسافرت انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرنطینه مسافرت انگلستان قرنطینه مسافرت انگلستان دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله