Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی کدخدازاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع در نهبندان اظهارکرد: اغلب این مراتع نیمه متراکم و بیابانی است.

وی با اشاره به گرم شدن بیش از حد هوا در این شهرستان و شدت تابش آفتاب گفت: خطر آتش سوزی در مراتع شهرستان با توجه به این گرمای بی سابقه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۳۱ خانوار عشایری کوچنده سیستان در این شهرستان حضور یافته بودند، ادامه داد: درحالی که بارندگی های امسال عشایر را امیدوار به چرای خوب دام هایشان کرده بود، به دلیل گرمای بیش از حد این روزها مجبور به بازگشت به منطقه خوشان شدند.

وی عنوان کرد: هر چند تامین علوفه مرتعی شهرستان امسال بهتر بود وما نگرانی هایی برای حضور بیشتر عشایر کوچنده داشتیم اما گرمای بی سابقه موجب شد تا شهرستان را ترک کنند.

وی با اذعان به اینکه ملخ های صحرایی و دام بیشتر از حد مجاز دو تهدید مهم در مراتع این شهرستان است، افزود: با وجود اینکه مبارزه با ملخ های صحرایی وظیفه منابع طبیعی نیست، اماهمه همکاران ما در منابع طبیعی مبارزه با ملخ ها را از همان روز طغیان تاکنون انجام داده اند.

کدخدازاده با اشاره به اینکه بحث ممیزی مراتع به خوبی در این شهرستان حال انجام است، ادامه داد: بالغ بر ۷۰ درصد مراتع شهرستان ممیزی شده است.

وی به صدور هزار و ۸۰۰ پروانه چرای دام در شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس مجوزهایی که ما صادر کرده ایم باید ۲۰۲ هزار واحد دامی در مراتع چرا کنند اما هم اکنون حدود ۲۹۰ هزار واحد دامی در شهرستان داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهبندان با بیان اینکه موضوع واگذاری پرورش دام سبک و سنگین در مراتع شهرستان یک تهدید است، تصریح کرد: هر چند مجوز پرورش دام در فضای بسته به دامداران داده شده اما اکثراً دامداران دام های خود را برای تغذیه به مراتع می برند که این موجب دردسر برای بهره برداران مراتع شده است.

کد خبر 4959360

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی نهبندان آتش سوزی مراتع ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان مواد مخدر استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: این افراد در حال چرای گله‌ای با ۸۰۰ رأس گوسفند بودند و با توجه به این که فصل مجاز چرای دام در مناطق حفاظت شده از اول خرداد آغاز می‌شود، دام‌ها به خارج از منطقه هدایت شده و متخلفان با هماهنگی مقامات قضایی و انتظامی شهرستان تا سیر مراحل قانونی روانه بازداشتگاه شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان