Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۹، از ۲۳ طرحی که برای تحقق نقشه راه جهش تولید در استان زنجان تدوین و تایید شده است، سه طرح برای حوزه کشاورزی است، گفت: یکی از این طرح‌ها اصلاح باغات در استان زنجان است، که با حذف و جایگزینی باغات کم ثمر به پر ثمر و  ایستایی کردن باغات انگور و مورد سوم با سرشاخه کاری قرار است به این موضوع مهم پرداخته شود که البته چند سال است اقدامات در این زمینه  در استان زنجان شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
تاراسی گفت: در اصلاح باغات برای امسال و همچنین سال آینده، اولویت را برای ایستایی کردن باغات انگور گذاشته ایم و قرار است۲۰۰ هکتار آن برای سال ۹۹ و ۳۰۰ هکتار در سال آینده انجام شود.

تاراسی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: بر پایه بر آورد‌ها در نتیجه اجرای طرح ایستایی کردن باغات انگور، متوسط تولید از ۵ تن در هکتار به ۱۰ تن در هکتار افزایش یافته و در این ۵۰۰ هکتار باغات میزان تولید تا پنج هزار تن افزایش خواهد یافت، افزود: سالانه ۲۳۰ هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد دومین طرح برنامه جهش تولید در سال ۹۹ در استان زنجان ، بهره برداری از یک هزار و ۳۰۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار طارم است.

او  با بیان اینکه زنجان رتبه اول تولید زیتون در کشور را دارد، می‌گوید: با بهره برداری از باغات شیب دار زیتون، یک هزار و ۳۰۰ هکتار باغ زیتون جدید به میزان ۲۰ هزار هکتار موجود اضافه می‌شود و استان زنجان بالغ بر نیمی از زیتون کشور را تامین خواهد کرد.

سومین طرح مربوط به جهش تولید؛ زنجیره تولید آبزیان می‌باشد که این زنجیره برای شهرستان ایجرود درنظر گرفته شده است و با اجرای این طرح حدود ۱۰۰۰ تن به مجموع تولیدات آبزیان افزوده شده و در راستای تامین نهاده‌ها نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده است.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جهش تولید استان زنجان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر دوشنبه در دیدار با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور موزه دفاع مقدس را جز پروژه‌های راهبردی و بسیار با ارزش استان دانست و اظهار کرد: اولویت استان توجه به مواریث فرهنگی دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتباراتی جهت ساخت و تکمیل پروژه‌هایی چون موزه دفاع مقدس، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل المان شهدای گمنام مصوب شد، افزود: در دو سفر ریاست جمهور به استان گلستان بیش از ۸۲ میلیارد تومان برای ساخت پروژه دفاع مقدس اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان گفت: با اقداماتی که طی سه سال گذشته در استان صورت گرفته است به اندازه ۱۰ سال برای موزه دفاع مقدس استان کار انجام شده است.

کد خبر 6098792

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود