Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین فارغ‌التحصیل مقطع "کارشناسی ارشد" در رشته "مطالعات نینجا" از ژاپن مدرک تحصیلی خود را از داتنشگاه دریافت کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گنیچی میتسوهاشی" 45 ساله نخستین فرد در ژاپن و جهان است که به مدرک تحصیلی فوق لیسانس رشته مطالعات نینجا دست یافته و حالا قصد دارد کرسی استادی و دوره دکترای این رشته را هم در دانشگاه "می" (mie) در مرکز ژاپن پایه گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"گنیجی میتسوهاشی" نخستین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مطالعات نینجا در ژاپن و جهان در حال خرد کردن پوب برای تهیه هیزم در روستای محل زندگی/عکس: خبرگزاری فرانسه

این نینجای 45 ساله ژاپنی در منطقه روستایی "ایگا" یکی از پایگاه‌های سنتی نینجاها در ژاپن اقامت دارد.

او پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه "می " مدرک خود را گرفته و به گفته خودش طی این 2 سال:" صبح‌ها به عنوان کشاورز روی زمین‌های زراعی کار کرده و بعد از ظهرها مشغول تمرینات رزمی بوده است." و "با این ترکیب، فکر کردم می‌توانم درباره نینجا واقعی بیشتر بیاموزم."

"میتسوهاشی" که همچنین در 2 ورزش رزمی "کونگ فو" و یک هنر رزمی ژاپنی به نام "شورینجی کِمپو" مهارت دارد، ضمن پیگیری ادامه تحصیل برای مقطع دکترا در دانشگاه "می" در یک مسافرخانه خود در روستای "ایگا" به متقاضیان آموزش مهارت‌های نینجا می‌دهد. متقاضیان به مسافرخانه محلی او می‌آیند و برای چند روز یا هفته در آنجا می‌مانندو ضمن اقامت خود ساعاتی در روز را با میتسوهاشی به تمرین حرکات رزمی نینجا می‌پردازند.

میتسوهاشی در حال آموزش حرکات رزمی نینجا در مسافرخانه اش در ایگا/ خبرگزاری فرانسه

فرهنگ نینجا یک فرهنگ ریشه‌دار دارای بیش از 500 سال سابقه در ژاپن محسوب می‌شود که ترکیبی از مهارت‌های مختلف هنرهای رزمی است.

 این پدیده ریشه در فرهنگ فئودالی قرن پانزدهم میلادی در مناطق مرکزی ژاپن دارد؛ یعنی هنگامی که اربابان فئودال جاسوسان مزدور را استخدام می‌کردند تا در قلعه‌های رقبا و دشمنان‌شان نفوذ کرده و برای آنها اطلاعات کسب کنند و یا رقبا و دشمنانشان را ترور کنند؛ و به همین خاطر است که لباس‌های نینجاها سیاه است و آنها در مخفی شدن و بالا رفتن از دیوارهای سنگی قلعه‌ها مهارت خاصی دارند.

دانشگاه می در مرکز ژاپن نخستین دانشگاه جهان است که رشته مطالعات نینجا را در سال 2017 راه‌اندازی کرد و از سال 2018 اقدام  به جذب دانشجو در این رشته کرد که میتسوهاشی نخستین دانشجو و فارغ‌التحصیل این رشته  در مقطه کارشناسی ارشد پس از 2  سال تحصیل در این دانشکاه است. میتسوهاشی حالا قصد دارد برای مقطع دکترا اقدام و تحصیل کند.

او پیشتر در دانشگاه کیوتو ژاپن در رشته " توسعه روستایی" مدرک لیسانس گرفته است.

ایگا در 350 کیلومتری جنوب غرب شهر توکیو (پایتخت ژاپن) است.

پروفسور "یوجی یامادا" از اساتید ارشد دانشگاه "می" ژاپن می‌گوید رشته مطالعات نینجا سالانه تنها 3 دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد جذب می‌کند و نخستین فارغ‌التحصیل این مقطع دانشگاهی، میتسوهاشی است.

به گفته پروفسور یامادا استاد تمام این دانشگاه:" ما در این مقطع تحصیلی در 2 بخش مطالعات تاریخی درباره نینجا و آموزش‌هایعملی مهارت‌های رزمی نینجا به تربیت دانشجویان مشغول هستیم... من انتظار نداشتم اما میتسوهاشی را تحسین می‌کنم چون واقعا فراتر از انتظارها در زندگی عادی خود هم مانند یک نینجا زندگی می‌کند."

به گفته این استاد دانشگاه ژاپنی: دانشجویان متقاضی باید در 2 آزمون تاریخ ژاپن و نیز خواندن نسخ تاریخی نینجاها مهارت داشته باشند و هر متقاضی که بتواند در این 2 آزمون نتایج بهتری کسب کند، برای تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه برگزیده می‌شود... از سال 2018 هر سال 3 دانشجو می‌پذیریم و فکر می‌کنم متقاضی برای این رشته به تعداد کافی هست.

این استاد دانشگاه می‌افزاید: ما هر ساله تعداد تقاضاهای خارج از ژاپن زیادی برای تحصیل در این رشته داریم اما باید نکته‌ای را بگویم و آن اینکه: این رشته دانشگاهی برای مطالعات درباره نینجاست نه تبدیل شدن به یک نینجا."

 

 

بیشتر بخوانید:

*روستاهایی در ژاپن که هنوز نینجا دارند (+عکس)

*10 سلاح برگزیده نینجا!(+عکس)

*شکایت دختران نینجای ایران از خبرگزاری رویترز

 

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/0035DB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نینجا دختران نینجا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر ضرورت تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، عنوان کرد: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند.

به گزارش ایسنا، متن نامه به شرح ذیل است:

«همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ‌ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی  و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهادهای علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی  برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین