Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجابتی با بیان این که شعر و خیال پردازی شاعرانه در طراحی نشان های هنری نقش ویژه ای دارد، عنوان کرد: ما در طراحی بیشتر از خیال پردازی های شاعرانه استفاده می‌ کنیم چون شعر یکی از قوی ترین صور خیالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مسعود نجابتی» در آیین رونمایی از «نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای استان قم» که پیش از ظهر امروز(شنبه ۷تیر) در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به  سختی کار در ارتباط با شهدا اظهار داشت: در این نوع ارتباط با موضوعاتی مواجه می‌ شویم که زبان و عناصر بصری عاجز است و برخی اوقات مجبور هستیم به شیوه های دیگر مثل تشبیه و تمثیل متوسل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طراح نشان و سند هویت بصری کنگره شهدای قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بعضا در محصولاتی مثل فضاهای بزرگ تری از جمله اکران های شهری و طرح جلد کتاب این نوع طراحی راحت تر است ولی این که بخواهد یک بحث در یک نشان مطرح شود خیلی دشوار است و حتی برای کسانی که در فضای ادبیات دستی دارند واژگان کم می‌ آورند چه رسد به فضای تصویر که محدودیت های خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: ما در بهره ای که در این فضا می‌ بریم بیشتر از خیال پردازی های شاعرانه و تصویر پردازی های شاعران استفاده می‌ کنیم و فکر می‌ کنم شعر یکی از قوی ترین صور خیالی است.

نجابتی با بیان این که بسیاری از نمادهای زندگی از جمله نماد گل یاس توسط شاعری مثل مرحوم احمد عزیزی در مثوی  ایشان استفاده شده است، گفت: این نماد بعدها دستمایه هنرمندان برای عرصه های دیگر شد که از آن استفاده کنند و ما نیز در کار گرافیک در فضای شهدا از این تصویر پردازی های شاعرانه استفاده کرده ایم.

 

وی افزود: پرواز، پرونده، گل لاله و خورشید از فضای شعر اقتباس شده و برخی از آنها کهن است چون پرنده و پرواز از بارزترین نمادها در فضای هنر است و دلالت های هرکدام به فراخور خودشان مطلبی را می‌ رسانند و سرخی آن نیز مستقیم اشاره به خون شهید دارد.

 

مدیرمسئول کانون هنر شیعی  در ادامه عنوان کرد: توسل جستن به این نمادها تنها راهی است که برای طراح باقی می‌ ماند و ما نیز در استان قم پیرو فرمایش سردار شاهچراغی که از هنرمندان برای حضور در کنگره دعوت کردند وارد این عرصه شدیم و آمادگی خود را برای ارتقای آثار کیفی جشنواره اعلام کردیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره شهدای قم هنر و ادبیات مسعود نجابتی خیال پردازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد