Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:37:59 GMT

مراقب باربری های غیر مجاز باشید

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۰۹۷۶

مراقب باربری های غیر مجاز باشید

رئیس اتحادیه کامیونداران کرج گفت: سرقت اموال مردم و یا آسیب بار هنگام جابجایی و به دلیل عدم امکان نظارت بر کامیون‌های بدون مجوز اتفاق می‌افتد و نیازمند توجه و دقت بیشتر مردم در این زمینه است.

ناصر کاویانی، رئیس اتحادیه کامیونداران کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اتفاقاتی از جمله سرقت یا آسیب بار هنگام جابجایی و عدم امکان نظارت بر کامیون‌های بدون مجوز، گفت: مردم برای حمل بار به هیچ عنوان از تبلیغات فضای مجازی استفاده نکنند؛ چرا که اغلب کامیون‌ها فقط با تبلیغ یک تلفن و بدون مجوز اتحادیه در حال فعالیتند و در صورت هر گونه اتفاق در خصوص حمل بار، اتحادیه امکان پیگیری و رسیدگی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: اخیرا از طریق تعامل با دستگاه‌های ذیربط، شماره‌های موجود در فضای مجازی قطع شده البته قطع شماره‌ها راهکار اساسی نیست چرا که هر روز شاهد افزایش تبلیغات این چنینی در فضای مجازی هستیم.

رئیس اتحادیه کامیونداران کرج با تاکید بر اینکه مردم باید از مراکز باربری مجاز برای حمل بار استفاده کنند؛ بیان کرد: شماره باربری‌های مجاز در سامانه ۱۱۸ ثبت شده و شهروندان می‌توانند از این طریق به باربری‌های مجاز دسترسی پیداکنند.

وی همچنین پلیس  راهنمایی و رانندگی خواست تا از تردد از ماشین‌های فاقد بارنامه در سطح شهر جلوگیری کنند. 

کاویانی گفت: با پیگیری اتحادیه و همکاری بیمه، به منظور جلوگیری از فعالیت کامیون‌های باربری بدون مجوز، مراکز باربری باید دارای بارنامه‌های متحدالشکل و دارای کد بیمه و خودروها دارای بیمه بار باشند.

وی همچنین درج شماره تلفن به عنوان تبلیغات باربری بر روی کامیون‌ها را خلاف قانون و مقررات دانست.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی کرج سرقت رئیس اتحادیه بدون مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه بوده و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد (شناسه) یکتا را دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید