Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:47:27 GMT

حمله ملخ‌ها به مزارع شهرستان هوراند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۱۱۹۹

حمله ملخ‌ها به مزارع شهرستان هوراند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، طایری مدیرجهادکشاورزی شهرستان هوراند گفت: در پی طغیان آفت ملخ در بعضی از روستا‌های شهرستان هوراند، ۱۰ روستا با مشکل حمله ملخ مواجهه بودند که در این راستا بالغ بر۶۰۰ هکتار از اراضی مرتعی توسط اکیپ سمپاشی سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان سمپاشی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای این منظور حدود ۳۰۰ لیتر سموم دلتامترین و مالاتیون به روش‌های سمپاشی میکرونر و سمپاشی با سمپاش معمولی و طعمه پاشی از طریق اختلاط سم مالاتیون و سبوس به صورت رایگان صورت گرفته است.

طایری گفت: در روستا‌های آوالان، میدانلار، دهرود، تابستانق، آقبراز، خویسرق، ارمک، دو بار سمپاشی میکرونر صورت گرفته یک بار طعمه مسموم بین کشاورزان توزیع شده است.

او گفت: به کشاورزانی که دارای سمپاش بودند سم در اختیار آن‌ها قرار گرفته تا نسبت به سمپاشی مزارع و مراتع آلوده اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی هوراند گفت: روستائیان و کشاورزان در صورت تمایل برای دریافت سم و سبوس با کارشناسان جهاد کشاورزی با شماره تماس ۴۴۲۶۲۰۰۳ داخلی ۱۰۵ تماس بگیرند.

منبع فارس

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی

به گزار ش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ حشمت عزیزان افزود: مزارع گندم در جنوب استان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت دید که میزان اولیه برآورد این خسارت‌ها یک هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: به ۲ هزار کیلومتر جاده بین مزارع و ایل‌راه‌های عشایری نیز خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد که برآورد اولیه خسارت‌های این بخش نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

عزیزان گفت: ۵۰ راس دام سبک عشایر نیز در شهرستان ملکشاهی به علت سیلاب تلف شد.

وی ادامه داد:  ببشترین خسارت‌های سیلاب در زیربخش‌های کشاورزی مربوط به شهرستان‌های آبدانان و دهلران بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: بررسی دقیق میزان خسازت‌های وارده به کشاورزان در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان