Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگروه تخصصی رسانه بامحوریت شبکه آموزش سیما در شورای عالی مهارت تشکیل شد. تاریخ انتشار: 13:32 - 07 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۵۵۸

خبرگزاری میزان - طیق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما، هفتمین جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری شورای عالی مهارت برگزار شد. این جلسه بنا به پیشنهاد مهدی خلجی دبیر کارگروه مهارت آموزی سیما و با تصمیم شورای عالی مهارت کارگروه تخصصی رسانه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگروه که با محوریت شبکه آموزش سیما راه اندازی شده و به تولید و سیاست گذاری برنامه‌هایی با محوریت فرهنگ مهارت آموزی، توجه و ترغیب جامعه و خانواده‌ها به سمت آموزش‌های مهارتی خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

شبکه آموزش قرار هست در راستای مهارت آموزی مسابقه بزرگی به نام «هفتاد و هفت ساعت» (سرزمین مهارت) را به تهیه کنندگی سعید ابوطالب تولید و پخش کند.

«۷۷ ساعت» یک مسابقه مهارتی است که دو بخش میدانی و استودیویی دارد. در این مسابقه که در ژانر رئالیتی‌شو ساخته می‌شود، فراخوانی منتشر شده و از جوانانی که مهارت‌های فنی و کاربردی دارند دعوت می‌شود. در ادامه بعد از گزینش گروه‌ها سه شب و چهار روز کامل در مسابقه حاضر می‌شوند و باید فعالیت‌های مهارتی انجام‌دهند. اتفاقی که با عملیاتی مثل کوهنوردی، قایقرانی، پاراموتور و ... همراه است، اقداماتی که قبل‌تر در مجموعه رالی‌ایرانی و هفت‌روز و هفت‌ساعت هم رخ داده بود. در واقع علاوه بر فعالیت‌های ماجراجویانه، عملیات مهارتی هم بخش دیگری از این مسابقه را شکل داده است. در این بخش هم شرکت‌کنندگان باید بتوانند در کارگاه و فضای باز، نجاری و آهنگری کنند، احتمالا یک خانه بسازند، ماشین تعمیر کنند و برای خودشان جان‌پناهی بسازند. درواقع از انواع مهارت‌های فردی که در لیست مهارت‌های بین‌المللی هم مطرح است، حدود نیمی از آن را در این برنامه می‌بینیم.

بنا بر این گزارش، شورای عالی مهارت به عنوان نهاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، بدون ایجاد تشکیلاتی جدید با نقش سیاست‌گذاری در چارچوب اسناد بالادستی، برنامه ریزی کلان، تنظیم گری، تضمین کیفیت، طراحی و نظارت در اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظارت بر آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تشکیل می‌شود.

ایجاد هماهنگی و نظارت بر تخصیص منابع و تسهیلات به دستگاه‌های مجری و نیز بررسی پیشنهاد اصلاح ساختارها، بازنگری در قوانین، مقررات مرتبط با آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی نیز از وظایف این شوراست. تصویب استاندارد‌های آموزش، ارزشیابی، شایستگی و همچنین ساز و کار‌های لازم جهت مشارکت بهره برداران در کلیه مراحل و فرایند‌های آموزشی و تربیتی نیز توسط این شورا انجام خواهد شد.

گفتنی است رییس شورای عالی مهارت آموزی معاون اول رییس جهمور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما شورای عالی مهارت مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

براساس گزارش مهر، وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901744

دیگر خبرها

  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید