Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) گفت: قرآن مجید برای بشریت درس و عبرت‌های فراوان دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علم الهدی» امروز به مناسبت سالروز هفتم تیر در قالب فضای مجازی برای طلاب حوزه علمیه قاسم‌بن‌الحسن(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن مجید برای بشریت درس و عبرت‌های فراوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی بیان کرد: قرآن کریم در داستان‌های عبرت‌آموز خود به افرادی اشاره دارد که بر ایمان و اعتقاد خود ثابت قدم باقی ماندند، و در آن مدعیان ایمان و مومنان واقعی با هم تفاوت دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند برای همه بندگان خود سعادت را می‌خواهد، عنوان کرد: قوم بنی‌اسرائیل قومی عهد‌شکن بودند که بر آیات و پیامبران تعهد نداشتند. خداوند در قرآن به داستان‌های آنها اشاره می‌کند که سبب عبرت سایرین شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: قوم بنی‌اسرائیل مدعیان دینداری بودند و در حقیقت ایمان واقعی نداشتند به همین دلیل هر زمان خداوند فرمان جهاد و جنگ به آنها می‌داد تنها تعداد کمی اطاعت می‌کردند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) با بیان اینکه علت بسیاری از مشکلات و سختی‌های زندگی ما ناشی از نافرمانی الهی است، ابراز کرد: بنی‌اسرائیل پیامبران و انبیاء فراوانی داشتند اما از آنها اطاعت کامل نمی‌کردند به عنوان مثال وقتی که خداوند طالوت را به عنوان فرمانده آنان انتخاب کرد بسیاری از قوم بنی‌اسرائیل طبق دستور الهی از او اطاعت نکردند.

استاد حوزه علمیه افزود: طالوت انسانی عالم، قوی، قدرتمند و بسیار فهیم بود اما قوم بنی‌اسرائیل که خودسر و نافرمان بودند درباره فرماندهی طالوت مطیع امر الهی نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی خاطرنشان کرد: مقدرات خداوند متعال طبق مصالح جامعه بشری قرار داده شده است اما قوم بنی‌اسرائیل تصور می‌کردند باید خداوند بر اساس افکار و اندیشه‌های طاغوتی و منحرف آنها عمل کند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن و معارف قرآن و عترت قوم بنی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در شیروان افتتاح شد.

نمایشگاه موزه عبرت برای تبیین جنایات ساواک و آشنایی شهروندان با اقدامات غیر انسانی رژیم طاغوت در شیروان برپا می شود. 
 
این نمایشگاه در محل مصلای شیروان از جمعه آماده بازدید شهروندان است.

کد خبر 6095550

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • پشت پرده بازی کردن علیرضا بیرانوند؛ اصرارهای فراوان از اوسمار ویرا
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد