Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر به عنوان یکی از تسهیلات اعطایی ساترا به زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر با حضور دکتر علی عسکری،امامیان و ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ساترا، مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر به عنوان یکی از تسهیلات اعطایی ساترا به زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر با حضور دکتر علی عسکری،امامیان و ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حلقه مفقوده شکل‌گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی حقوق مالکیت فکری است و با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات مواجهه با این فناوری‌های این حوزه توسعه یافته است؛ از این رو این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان‌گذاری شده است.
از اهداف این مرکز شامل مواردی چون ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات می‌شود.

 


 
سید صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در این مراسم گفت:این اتفاق به شکل نمادین است که عرصه رقابت رسانه و قاعده مندی رسانه را نشان می‌دهد، بدون حضور شرکت‌های دانش بنیان این اتفاق نمی‌افتاد اکنون ما راه حل‌های فناورانه پیدا کرده‌ایم تا به سمت تنظیم‌گری و تنظیم جریمه تنظیم‌گری فناوری محور برویم.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز خدمات به شرکت های مختلف در زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر گسترش می یابد که در نهایت به گسترش تولید و انتشار محتوای بومی در رسانه های صوت و تصویر خواهد شد. این اقدام منجر به حفاظت از مرز‌های حاکمیت رسانه‌ ای جمهوری اسلامی خواهد شد.

 


دکتر امامیان گفت: مزیت‌های ایران در تنظیم گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به دلیل شکل‌گیری صنعت رسانه‌های فراگیر است ابتدا باید تنظیم‌گری را قانونمند کنیم و وارد بازار شویم که این اتفاق افتاده است. در کنار آن زیست‌بوم ملی رسانه‌های صوت و تصویر اهمیت زیادی دارد.
این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش‌بنیان‌ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.
 
در حال حاضر در این مرکز، ۶ استارتاپ فعال در زمینه رسانه‌های صوتی و تصویری مستقر شده‌اند.
 
در پایان این مراسم تفاهم نامه ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ساترا امضا شد که همکاری های این دو نهاد را در حوزه صوت و تصویر فراگیر گسترش می دهد ومی‌تواند توسعه دهنده تنظیم‌گری ما شود و ایجاد مرکز نوآوری قدمی در این مسیر است.

منبع: دانا

کلیدواژه: رسانه های صوت و تصویر صوت و تصویر فراگیر مرکز نوآوری مالکیت فکری تنظیم گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد