Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان آیین افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان و معارفه سرپرست این دفتر، امروز هفتم تیرماه در دانشگاه پیام نور استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور به جایگاه اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تأکید رهبر انقلاب وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند اسلامی شدن دانشگاه دغدغه مقام معظم رهبری است. این موضوع وظیفه نهاد، استادان معارف و همچنین دیگر استادان دانشگاه است. یک استاد غیرمعارفی اگر پیش از آغاز درس خود، برای دانشجویان اخلاق بگوید، اثرگذار است.

وی تصریح کرد: یک مشکل ما در دانشگاه پیام نور این است که به جهت گستردگی مراکز، نظارت ما نظارت دقیقی نیست. نزدیک به ۴۰۰ مرکز و واحد در کشور داریم که نظارت و کنترل آن‌ها سخت است. وظیفه ما سنگین است و یکی از کارهای نهاد رهبری در دانشگاه همین هدایت و حمایت است.

نبوی با تأکید بر اینکه استادان و کارکنان دانشگاه باید الگوی دانشجویان در اخلاق و معنویت و تواضع باشند، افزود: نهاد می‌تواند در این زمینه دخیل باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و یاران شهید او، گفت: مجموعه پیام نور استان خوزستان از آغاز مجموعه خوب و خدمتگزاری بوده است و کسانی که در این مجموعه بوده‌اند در طول این سال‌ها با کمترین شرایطی که پیام نور از گذشته تاکنون با آن مواجه بوده است، همیشه خدمتگزار بوده‌اند. خدا را شکر مهربانی و همدلی از گذشته در این مجموعه بوده و حضور حجت‌الاسلام علوی‌کیا در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به این انس و مهربانی رونق خواهد داد.

شفیعی با بیان اینکه مسئول نهاد رهبری در هر دانشگاه چهره‌ای تأثیرگذار و اتکای مسئول دانشگاه به مسئول نهاد چشم‌گیر است، گفت: این افتخار است که یک روحانی از محیط حوزه در محیط دیگری به قصد خدمتگزاری و به قصد اقامه نماز، توسعه اخلاق و ایجاد پیوند اخوت حضور پیدا کند. این وظیفه به عهده نهاد است اما به تنهایی تحقق‌پذیر نیست. همه باید دست به دست هم دهند و مسئول نهاد این بخش را مهندسی می‌کند؛ بخش مذهبی نباید فقط بر عهده نهاد باشد. همه باید کمک کنند و این کمک را یک کار اداری ندانند بلکه یک کار الهی ببینند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: فردی که امروز معارفه می‌کنیم تازه پا به کار نگذاشته و کوله‌باری از تجربه در دانشگاه‌های مختلف است و این در ما سطح انتظار و توقع بالایی ایجاد می‌کند.

شفیعی با تأکید بر اینکه همه بخش‌های دانشگاه به کمک نهاد رهبری در این مجموعه بیایند، ‌گفت: ما همراهی نرم‌افزاری را بیش از همراهی سخت‌افزاری طلب می‌کنیم. ان‌شاءالله با مشورت، همکاری و همدلی و اعتماد متقابل، کار جلو خواهد رفت. بنا است دانشگاه پیام نور، پیامِ نور را انتقال دهد و چه نوری بالاتر از معنویت و معارف الهی که به فضل الهی شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام

آغاز امتحانات مجازی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ۱۵ تیر

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آغاز امتحانات این دانشگاه به صورت مجازی از ۱۵ تیر، گفت: برای دانشجویان کارآموز فعلا منتظر هستیم تا شرایط بهبود پیدا کند و استان از وضعیت قرمز خارج شود، پس از آن دوره‌های کارآموزی با رعایت پروتکل خاص آغاز می‌شوند.

دکتر میثم مردسلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امتحانات دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ۱۵ تیرماه به صورت مجازی آغاز می‌شوند و تا شهریور ادامه دارند.

وی افزود: برنامه امتحانی دانشجویان در سه بخش است که در مرحله اول امتحانات  مختص دانشجویان دانشکده پرستاری، مرحله دوم برای دانشجویان دانشکده پزشکی و مرحله سوم برای دانشجویان دانشکده پیراپزشکی است.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به برنامه امتحانی دانشجویان، بیان کرد: اتحانات دانشکده پرستاری از ۱۵ تیرماه آغاز و تا اواخر تیر ادامه دارد، امتحانات دانشکده پزشکی از ۱ مرداد آغاز و تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شوند. همچنین امتحانات دانشکده پیراپزشکی از ۱۵ مرداد آغاز می‌شوند و  تا اوایل شهریور ادامه دارند.

مردسلطانی در پایان با بیان اینکه امتحانات مجازی برای درس‌های نظری برگزار می‌شوند، گفت: برای دانشجویان کارآموزی فعلا منتظر هستیم تا شرایط بهبود پیدا کند و استان از وضعیت قرمز خارج شود، پس از آن دوره‌های کارآموزی با رعایت پروتکل خاص آغاز می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان دانشگاه پيام نور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای دانشجویان نهاد رهبری آغاز می شوند مسئول نهاد پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان