Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در این بررسی آمده است: مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ممکن است در معرض انواع مختلفی از مشکلات مغزی همچون سکته مغزی و روان‌پریشی قرار گیرند.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: گزارش‌های متعددی در مورد ارتباط بین بیماری کووید-۱۹ و احتمال بروز مشکلات عصبی و روانی منتشر شده است، اما تاکنون نتایج بدست آمده از مطالعه روی ۱۰ بیمار یا کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بررسی وضعیت ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که در ماه آوریل در بیمارستان‌های انگلیس تحت درمان قرار گرفته بودند مورد مطالعه قرار گرفته و پیامد‌های عصبی ناشی از این بیماری در آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان داد شایع‌ترین عارضه مغزی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ سکته مغزی بوده که در ۷۷ بیمار مشاهده شده است. همچنین از میان موارد سکته مغزی، ۵۷ مورد ناشی از لختگی خون در مغز، ۹ مورد بر اثر خونریزی مغزی و یک مورد التهاب عروق خونی مغز بوده است. علاوه بر این، بیشتر بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند بیش از ۶۰ سال داشته‌اند.
بیشتر بخوانید: تاثیر داروی نقرس در مقابله با ویروس کرونادر این بررسی مشخص شد ۳۹ بیمار دچار احساس گیجی یا تغییرات رفتاری بوده‌اند که حاکی از تغییر وضعیت روانی آنان است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان یافته‌های بدست آمده می‌تواند در انجام تحقیقات بیشتر در مورد پیامد‌های عصبی بیماری کووید-۱۹ و درمان این بیماری کمک کننده باشد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا سکته مغزی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد