Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابراهیم علیزاده نیکو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه  گفت : در همین مدت آمار پرونده های ورودی به مجتمع محاکم قضایی شهرستان ۱۱ هزار و ۹۸۹ فقره بوده است و ۲ هزار و ۶۵۱ فقره افزایش رسیدگی به پرونده ها داشته ایم .

وی تعداد پرونده های موجود در محاکم و واحدهای اجرایی را چهار هزار و ۲۱ فقره ذکر کرد و ادامه داد : پس از رسیدگی به این تعداد پرونده ها طی این مدت یعنی از تیرماه پارسال تا خرداد ماه امسال  در مجموع شاهد کاهش حدود ۶۶ درصدی موجودی پرونده ها در مجتمع محاکم قضایی و حدود ۴۴ درصد نیز در شورای حل اختلاف این شهرستان بوده ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول  اظهار داشت: با همه مشکلات و محدودیت های مربوط به کمبود نیروی انسانی به خاطر تلاش مضاعف قضات و دیگر کارکنان این نهاد موفق شدیم آمار پرونده های موجودی در این شهرستان را کاهش دهیم.

رئیس دادگستری نوشهر ،خاطر نشان کرد که موضوع بیشتر پرونده های  حقوقی معطل مانده در محاکم قضایی شامل مطالبه مهریه با هزار و ۲۰۰ مورد، خسارت ۳۲۲، خلع ید ۳۲۱، الزام به تنظیم سند رسمی ۲۸۵ و ابطال سند ۲۰۰  بوده است.

علیزاده نیکو ، مطالبه مهر با ۱۹۵ مورد و طلاق به خواست زوجه با ۱۱۲ مورد  را نیز جزو فراوانی پرونده های کیفری مطروحه در محاکم قضایی شهرستان نوشهر عنوان کرد.

وی ، تشکیل شعب تخصصی قضایی ، حفظ کرامت و ارزش های قوه قضائیه، تشکیل اتاق ویژه برای موکلان وکلا ، حبس زادیی را جزو دستاوردهای صدور آئین نامه های دستگاه قضا طی یکسال گذشته تاکنون در این منطقه معرفی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نوشهر نیز تعداد پرونده های موجود در این نهاد مربوط به فروردین ماه پارسال تا فروردین ماه امسال را حدود ۲۸ هزار و ۲۵۹ فقره اعلام کرد و گفت : طی این مدت تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۶ فقره پرونده مختومه شد که  شاهد کاهش حدود ۱۹ درصدی موجودی پرونده ها در دادسرا بوده ایم.

حمزه علیپور  از رفع تصرف حدود ۴۰ هزار مترمربع از اراضی ساحلی و ۱۷ هزار متر  اراضی جنگلی و مرتعی طی یکسال در این شهرستان گردشگرپذیر خبرداد 

وی افزود : حدود ۱۵ درصد از اراضی ساحلی هم اکنون در اختیار ارگان های نظامی است که به دنبال رایزنی های به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح امیدوارم این زمین های باقی مانده تحت تصرف نیز به زودی آزاد و برای استفاده در اختیار عموم قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نوشهر ، کمبود اعتبار، نیروی انسانی ، امکانات و ماشین آلات برای رفع تصرف اراضی کشاورزی و جنگلی را مشکلات  این دستگاه بیان کرد و گفت:  چنین مشکلاتی باعث شده تا صدور احکام قدری با تعلل انجام گیرد به حدی که گاهی مسئولان دستگاه قضا ناگزیرند می شوند برای تامین ماشین آلات برای رفع تصرف اراضی ملی و کشاورزی پای کار بیایند.  

این مقام مسئول با اشاره به موضوع پرونده های محاکم قضایی شهرستان گفت که سرقت با ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بیشترین فراوانی جرایم  و تخریب اموال نیز با ۹۹۸ مورد کمترین پرونده جرائم در محاکم قضائی است.

برچسب‌ها نوشهر مازندران نشست خبری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران نشست خبری قوه قضاییه نوشهر مازندران نشست خبری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

در این نمایشگاه که دارای 18 غرفه بود، دستاوردهای قضایی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضایی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمده بود.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع 50 هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، 22 هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از 90 درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از 90 درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که 30 درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جزء، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان