Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار ارائه گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص آمار تایید نمونه شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی نامه‌ای ، خواستار ارائه گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص آمار تایید نمونه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طی نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشت: پیرو ارسال نامه‏‌های شماره ۳۸۷/ص‏‌ک/۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ و ۱۶/ص‏‌ک/۹۹ در ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور و گذشت بیش از نه ماه از درخواست‌‏های متعدد مکتوب و شفاهی نمایندگان این سازمان، به عنوان فراگیرترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص ارائه آمار مربوط به روال تایید نمونه طی ۱۳ سال اخیر، متاسفانه تا کنون آماری از سوی سازمان مذکور ارائه و منتشر نشده است.
بدیهی است عدم ارائه آمار به بهانه‏‌هایی مانند حفظ حقوق متقاضیان (که به صورت شفاهی توسط یکی از مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده) از یک سو و انتشار ارائه آمار مستمر توسط نهادهایی مانند بانک مرکزی در خصوص فهرست دریافت‏‌کنندگان ارز که قطعاً دارای حساسیت بیشتری است از سوی دیگر، عدم توجه به این درخواست صنفی شائبه طرفداری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از برخی از آزمایشگاه‌‏های خاص و عدم وجود استقلال و بی‌‏طرفی را به ذهن متبادر می‌‏سازد. علاوه بر آن، عدم ارائه آمار درخواستی این ذهنیت را ایجاد می‌‏کند که ایجاد شفافیت، منافع کسانی که مردم را نامحرم دانسته و شفافیت را بر نمی‌‏تابند به خطر خواهد افتاد.
بخش تامل برانگیز ماجرا این است که تا کنون، و بر اساس آیین‏‌نامه تایید نمونه، به دلیل عملکرد یک آزمایشگاه هیچ کدام از تجهیزات امنیتی دارنده گواهینامه‌‏های بین‏‌المللی در حوزه استاندارد، موفق به اخذ گواهی تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشده‌‏اند. ماحصل ارزیابی‏‌های غیرشفاف، ایجاد وقفه 3 ماهه در استقرار تجهیزات در زیرساخت‏‌های حیاتی کشور بوده که به نوبه خود باعث افزایش بی‏‌رویه قاچاق شده، که این خود ماهیتاً در تضاد با اهداف امنیتی و استانداردی است و تالی فساد در پی خواهد داشت. با این وجود، اعضای این سازمان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات باید هزینه ارزیابی آزمون تجهیزاتی را پرداخت کنند که نتیجه آن از پیش مشخص است؛ این معضل تنها کمبود دانش یا فساد را به ذهن متخصصین متبادر می‏‌کند.
با توجه به حساسیت حضرتعالی به موضوع «حق‏‌الناس» و مشکلاتی که منافع عموم جامعه را تهدید می‌‏کند و همچنین تاکید بر ارائه مستمر «گزارش به مردم» در خصوص عملکرد آن وزارتخانه محترم و معاونت‌‏های آن، خواهشمند است دستور فرمایید تا در خصوص ارائه آمار مربوط به میزان تجهیزات بررسی شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین میزان تجهیزاتی که طی ارزیابی توسط آزمایشگاه‌‏های مورد تایید آن سازمان مردود شناخته شده‌‏اند، به تفکیک تجهیزات رادیویی و غیررادیویی و بر اساس نتایج آزمایش‌‏های انجام شده توسط هر آزمایشگاه، اقدام لازم مبذول شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات ارتباطات سازمان نظام صنفی رایانه ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سازمان نظام صنفی رایانه ای تایید نمونه ارائه آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان