Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@16:42:08 GMT

نورآرایی حرم امام رضا (ع) با ٨٠ هزار لامپ

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۲۸۷۳

نورآرایی حرم امام رضا (ع) با ٨٠ هزار لامپ

همزمان با دهه کرامت، صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با ٨٠ هزار لامپ چراغانی و آذین‌بندی شد.

به گزارش ایلنا، مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی در این خصوص گفت: همزمان با میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و در ایام با شکوه دهه کرامت تمامی صحن و سرای حضرت رضا(ع) با انواع ریسه‎های LED و سنتی چراغانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صدقی افزود: همچنین از قبل از دهه کرامت با تعویض و به روزرسانی 10 هزار متر ریسه سعی کردیم تا زیباترین فضا را به لحاظ نوآرایی در صحن ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هرساله طبق آیینی سنتی گروهی 25 نفره از تهران به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و برای اقامه موقوفه مرحوم حاج حسین آهنگر در دهه کرامت، صحن‌های حرم مطهر را ریسه بندی و چراغانی می‌کنند تا شور و شعف خاصی را به حرم مطهر رضوی ببخشند.

مدیر اداره روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: این موقوفه بیش از 50 سال است قدمت دارد و این گروه با شوق به مشهد الرضا(ع) می‌آیند تا موقوفه روشنایی مرحوم آهنگر را اقامه کنند.

وی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی، تلاش کردیم تا آذین بندی را به صورت ویژه انجام دهیم تا زیبایی صحن‌ها را چند برابر کنیم.

صدقی در ادامه با اشاره به نصب کتیبه‎های تبریک بر ایوان‎های حرم مطهر رضوی تصریح کرد: هر سال در دهه کرامت رضوی و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) کتیبه‌هایی مزین به القاب امام رضا(ع) نصب می‌شود که امسال 8 کتیبه بر ایوان‎های آزادی، انقلاب، بست طوسی، طبرسی و نواب نصب شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035Da

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا حرم مطهر رضوی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجائی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید با برنامه‌های فرهنگی و تبیینی زمینه ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف تحول معنوی در بین آحاد جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به تکریم امامزادگان و گرامیداشت ولادت حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ، بر لزوم ایجاد بستر معنوی جهت تکریم این گنجینه عظیم اهل بیت (ع) تاکید و اظهار کرد: دبیری دهه کرامت را ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران عهده دار است که می‌طلبد تمامی دستگاه‌های عضو برای گرامیداشت این ایام نورانی جهادی عمل کنند.

وی برلزوم تبیین سبک زندگی رضوی در دهه کرامت بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌های فرهنگی و تبیینی زمینه ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در بین آحاد جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام اصغری تاکید کرد: در دهه کرامت و در راستای اشاعه فرهنگ رضوی برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در امامزادگان و بازخوانی سیره عملی حضرت ثامن الحجج (ع) و کریمه اهل بیت (ع) به‌خصوص در روز دختر، پاسخگویی به شبهات، بهره‌گیری از فضای مجازی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توجه به کرامت و حرمت انسانی، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، فضاسازی و تبلیغات محیطی مورد توجه باشد.

کد خبر 6100447

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های روز اول دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • آماده سازی حرم مطهر رضوی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) آماده میزبانی از زوج‌های جوان شد
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد