Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال حادثه تاسف‌آوری که روز یکشنبه، اول تیر در بیمارستان امام خمینی پیرانشهر اتفاق افتاد و منجر به ضرب و شتم شدید متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه این بیمارستان شد، هیئتی از مدیران سازمان نظام پزشکی متشکل از علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع، علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش و حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی، به استان آذربایجان غربی سفر کرده و در جلساتی با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان به بررسی این حادثه پرداختند و پس از آن با حضور در منزل ابوترابی متخصص بیهوشی آسیب‌دیده، از او و خانواده‌اش دلجویی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در تشریح جزئیات این سفر گفت: به حکم ریاست کل سازمان نظام پزشکی جناب آقای دکتر ظفرقندی، آقایان دکتر تاجرنیا، دکتر سلیمی و بنده ماموریت پیدا کردند که به استان آذربایجان غربی سفر کنند و از نزدیک با آقای دکتر ابوترابی متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام‌خمینی پیرانشهر دیدار کنند و در جریان اتفاقی که برای ایشان افتاده قرار گیرند و مقدمات اقدامات درمانی (چنانچه قرار باشد در تهران انجام شود) و پیگیری روال درمان و همچنین دلجویی از ایشان و خانواده‌شان از نظر روحی و روانی انجام شود.

خشونت با ذات طبابت همخوانی ندارد

او بیان کرد: خلاصه صحبت دکتر تاجرنیا این بود که در هیچ جای دنیا خشونت با ذات طبابت همخوانی ندارد و جامعه پزشکی در صف اولین مخالفین با هر نوع خشونت در هر کاری هستند و ضمن ارسال سلام و تهیات آقای دکتر ظفرقندی از استاندار و مسئولان استان تقاضا کردند که به هرنحوی که امکانپذیر است این موضوع را در استان پیگیری کنند و با افرادی که این خطا را انجام داده‌اند برخورد قانونی شود چرا که اگر قرار باشد این کار به صورت یک امر دائمی درآید و جامعه پزشکی احساس ناامنی کند، اولین آسیبی که وارد می‌شود به خود مردم و سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید

علیه ضاربان پزشک بیهوشی طرح دعوای قضایی کنید

استاندار آذربایجان غربی در جلسه نخست با هیئت اعزامی از سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اقدامات زیادی از طرف استانداری، فرمانداری، اداره کل اطلاعات و دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه انجام شده است که همچنان پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم که مقامات قضایی نیز با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه دارند، اقدامات لازم را انجام دهند.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه از اسفند ۹۸ درگیر بیماری کرونا هستیم و کادر پزشکی به صورت شبانه‌روزی مشغول درمان بیماران کرونایی هستند، متاسفانه یک حالت فرسایشی به وجود آمده و خیلی از اعضای کادر پزشکی نتوانسته‌اند حتی پدر و مادر و همسر و فرزندان و خانواده خود را ببینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: شرایط به گونه‌ای است که خود استان باید این مسئله را مدیریت کند. 

استاندار آذربایجان غربی در پایان ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم گفت: امیدواریم با رعایت اصول بهداشت و سفارش‌هایی که از جانب کادر بهداشت و درمان کشور مطرح می‌شود، هرچه سریعتر بتوانیم بر این بیماری فائق آییم و کادر پزشکی که به صورت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر درحال انجام اقدامات لازم هستند، از این موضوع فارغ شوند و به زندگی عادی خودشان بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا متخصص بیهوشی سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی

افشین باقرزاده قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت : این میزان افزایش در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه‌های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می‌باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی