Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در بیانیه‌ای درباره تخریب‌های صورت گرفته در بافت تاریخی این شهر توضیحات را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در بیانیه‌ای درباره تخریب‌های صورت گرفته در بافت تاریخی این شهر توضیحات را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: با توجه به انتشار مطالب گوناگون اخیر از سوی رسانه‌ها و فعالان مجازی در خصوص ادامه عملیات احداث پارکینگ و سرای چارسو در خیابان باب الحوائج در مجاورت بازار تاریخی کاشان و درخواست‌های مکرر برای پاسخگویی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان و بنابر شفاف‌سازی موضوع تخریب‌های صورت گرفته در خانه تاریخی مجاور، چرایی ادامه کار پروژه پارکینگ و بیان اقدامات صورت گرفته توسط این اداره به اختصار عنوان می گردد‌:

در ادامه بیانیه میراث فرهنگی کاشان تصریح شده است: از همان آغاز عملیات اجرایی پروژه در پاییز سال ۱۳۹۷ و بروز آسیب و خرابی در خانه تاریخی مقدم که در مجاورت این پروژه قرار دارد، این اداره علاوه بر حضور به موقع و پیگیری‌های حقوقی و قانونی همه جانبه لازم، همیشه نسبت به پاسخگویی مناسب به اصحاب رسانه نیز اقدام کرده است.

اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان با بیان این که در حال حاضر دارای تشکیلات و قوانینی نیست که به پشتوانه آن راساً اجازه اجرای حکم توقف عملیات اجرایی و جمع آوری ادوات و وسایل و مواردی از این قبیل را داشته باشد، تأکید کرده است: احکام مربوط به توقف عملیات اجرایی می‌بایست پس از دستور قضایی و با حضور پرسنل نیروی انتظامی در محل اجرا شود. در این مورد نیز متعاقب پیگیری‌های واحد حقوقی و حوزه یگان حفاظت اداره شهرستان کاشان و با رعایت سلسله مراتب مربوطه طی چندین نوبت متوالی نسبت به اخذ دستور قضایی توقف عملیات پروژه اقدام گردیده و به شهرداری کاشان و سرمایه‌گذار، پیمانکار و مجریان ابلاغ شده است؛ لکن شهرداری کاشان عمدتا با  تمرد از دستورات صادره و بدون توجه  به مکاتبات این اداره و بعضا با توقف‌های کوتاه مدت، مجدداً نسبت به آغاز عملیات اجرایی در پروژه پارکینگ موسوم به سرای چارسو مبادرت ورزیده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مکاتبات و جلسات مکرر و متعددی طی دو سال اخیر مابین شهرداری کاشان و کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان، اداره کل استان اصفهان و وزارتخانه متبوع در راستای چگونگی طرح و اجرای پارکینگ با رعایت حریم و ضوابط حفاظتی آثار تاریخی مجاور برگزار شده است که متاسفانه نتیجه روشن و توافق نهایی را در برنداشته است و شهرداری کاشان تقریبا مطابق با همان نقشه‌های اولیه خود و فقط با انجام تغییراتی اندک به ادامه اجرای پروژه اهتمام داشته است.

میراث فرهنگی کاشان اخذ نامه‌هایی از اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان مبنی بر تاکید کلی اجرای پروژه پارکینگ را ملاک عمل شهرداری کاشان دانسته و تصریح کرده است: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان پس از صدور آن، به طور کلی مکاتباتی با شهرداری کاشان داشته که صراحتاَ لزوم توقف عملیات اجرایی و ضرورت ارسال نقشه‌های طرح به وزارتخانه و اخذ تاییدیه کارشناسان  فنی مربوطه را تذکر داده و شرط نهایی تایید و اجرای پروژه را منوط به تایید شورای فنی وزارت میراث فرهنگی دانسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیگیری‌های قضائی اداره میراث فرهنگی در دادسرای شهرستان کاشان منجر به قرار منع تعقیب گردیده که با اعتراض به عمل آمده در دادگاه بدوی، قرار صادره از سوی دادسرا نقض و در حال رسیدگی می‌باشد و به نظر می‌رسد قرار اصداری از سوی دادسرا مستمسکی برای ادامه فعالیت‌های غیرمجاز شهرداری کاشان بوده است.

در بخش پایانی این بیانیه نیز با اشاره به این که پس از شروع پروژه در ابتدای سال جاری، این اداره مجدداً طی گزارشاتی، ممنوعیت ادامه عملیات اجرایی را اعلام داشته است که این موارد نیز مشمول مراتب مذکور در بندهای فوق گردید، تأکید کرده است: انجام گودبرداری جدید در مجاورت خانه مقدم در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۶ به تخریب فضای دست‌کن مربوط به خانه مقدم و همچنین از بین رفتن شواهد معماری باقی مانده از تخریب‌های قبلی منجر گردید؛ لذا این اداره در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۸ نسبت به طرح شکایت جدید به دلیل گودبرداری غیرمجاز در حریم بلافصل اثر ثبتی و تخریب فضای دست کن از این خانه، اقدام نمود که منجر به اخذ دستور قضایی توقف عملیات اجرایی گردید لیکن متاسفانه مجدداً شهرداری عملیات اجرایی پروژه را ادامه داده است».

به گزارش فارس، ناصر طاهری معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان  در آذر ماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بیان داشته بود: هنوز طرح معماری در خصوص پروژه ساختمانی خیابان باب‌الحوائج کاشان، از سوی میراث فرهنگی تایید نشده و به همین دلیل طبق دستور قضایی و از نظر ما این پروژه متوقف است؛ مگر آنکه شهرداری بخواهد خلاف قانون و مخفیانه عملیات خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری میراث فرهنگی کاشان گردشگری گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان توقف عملیات اجرایی اداره میراث فرهنگی شهرداری کاشان استان اصفهان دستور قضایی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندی زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران، ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای همچون پارکینگ زیر سطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ قطعه پارکینگ در دو طبقه و پارکینگ بعثت که در حال تجهیز کارگاه می‌باشد با ظرفیت ۵۸۲ قطعه جای پارک خودرو در ۶ طبقه از برنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران است.

افندیزاده در بازدید از مسیر‌های بزرگراهی در طول منطقه با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجایی، شهید تندگویان و بعثت، افزود: ضمن مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقاء ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه‌ها می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری از دیگر اقدام‌های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران می‌باشند.

افندیزاده افزود: پروژه پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است