Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدپور گفت: مفاهیم و معانی نهفته در متن حماسه دفاع مقدس نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جامعه بشری تعلق دارد و باید هنرمندانه ترسیم و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان اظهار داشت: مردم با ادراک بالا مسائل را رصد می‌کنند و بین کار شعاری و اقدام خالصانه فرق قائلند و کار خالصانه و صادقانه را ارج می‌نهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای نگرشی عمیق‌تر به این حماسه‌ی تاریخی است،‌اظهار داشت: بخشهای مختلف تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی موضوعاتی برای قلم فرسایی و تبیین دارد اما دوران دفاع مقدس که عرصه ای برای تجلی عشق و دلدادگی رزمندگان بود، سوژه‌های بسیاری را برای خلق آثاری ماندگار فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه آثار معنوی دوران دفاع مقدس همچنان در فرهنگ ما جاری است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در همه‌ ادوار، حاکمیت ملی ما را حفظ کرده و به ایران و ایرانی عزت بخشیده و این فرهنگ باید بیش از پیش تبیین و ترویج و به نسل جدید معرفی شود.

محمدپور ادامه داد: فعالیت مستمر و گسترده‌ رسانه تخصصی حوزه دفاع مقدس جزو ضروریات است و به واسطه این خبرگزاری، اخبار شهدا و خاطرات جنگ تحمیلی و زوایای پنهان آن در فضای مجازی منعکس می‌شود.

وی اظهار کرد: مفاهیم و معانی نهفته در متن حماسه دفاع مقدس نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جامعه بشری تعلق دارد و باید هنرمندانه ترسیم و تبیین شود. هر صفحه جدیدی که از دفاع مقدس گشوده می شود و صفحات آن ورق می خورد ابعاد تازه و گسترده تری پیش روی ما می گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اگر صدها سال از جریان دفاع مقدس بگذرد هنوز حرفی برای گفتن دارد و تازگی آن از بین نمی رود.

محمدپور تصریح کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل است و از این رو در چهلمین سالگرد این حماسه‌ی ماندگار برنامه های متنوع و متعددی در سطح استان از سوی این اداره کل پیش بینی شده است.

همچنی در این دیدار سردار عباسقلی‌زاده الگوسازی از شهدا برای نسل جوان را از رسالت‌های هنرمندان عنوان کرد و با اشاره به برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر ابعاد مختلف این حماسه‌ی عظیم را با زبان هنر و ادب ترویج و گسترش می‌دهند که شیوه‌ای تاثیرگذار و ماندگار است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد محمدپور هفته دفاع مقدس فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود