Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی نوشاد روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست با فعالان اقتصادی در محل سالن اجتماعات فرمانداری دیر افزود: شهرستان دیر فرصت‌های اقتصادی خوبی برای صادرات و رونق تولید دارد و این نوید پیشتازی این شهرستان است.

وی افزود: در زمان حاضر جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی با دنیا قرارگرفته و سرمایه‌گذاران در این حوزه در خط مقدم این جنگ نابرابر قراردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری دیر اظهارداشت: هر جا شرکت یا واحد تولیدی تاسیس و راه‌اندازی می‌شود هدف آن باید کاهش بیکاری و کم شدن مجرم باشد و اگر به موازات تولید و شرکت، مجرم و بیکاری داشته باشیم، جایی از کار می‌لنگد.

وی گفت: صدور مجوزها، تسهیلات بانکی و تعامل با واحدهای تولیدی و اقتصادی در شهرستان دیر برای رفع موانع تولید قابل رفع و پیگیری خواهد بود.

فرماندار دیر گفت: همکاری خوب دادگستری با مدیران اجرایی در موضوعات اجتماعی و اقتصادی برای رفع مشکلات مردم قابل تقدیر است.

کریم علی حسنی افزود: تاکید و حمایت از سرمایه‌گذاری با تشکیل کارگروه اقتصادی در شهرستان مورد تاکید و توجه قرارگرفته‌است.

وی بروکراسی اداری را یکی از آسیب جدی در روند تولید و سرمایه‌گذاری بیان کرد: بروکراسی اداری بیش از حد برای تولید و سرمایه‌گذاری مشکل ایجاد کرده‌است که سرمایه‌گذار را دچار یاس و ناامیدی می‌کند.

فرماندار دیر اضافه کرد: دولت با راه‌اندازی پنجره واحد و کاهش مجوزها روند کار سرمایه‌گذار را تسهیل کرده اما هنوز سرمایه‌گذاران در این راه مشکل دارند.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی دیر گفت: مشکل صادرات و نبود مجوز کالای یخچالی از مهم ترین مشکل روبروی ما است.

حسن پولادی افزود: این شرکت مجوز صادرات شن، ماسه و سنگ دارد و برای صادرات اقلام دیگر باید بتوانیم از ظرفیت اسکله خصوصی شرکت که هزینه‌های زیادی خرج شده، استفاده و بهره ببریم.

نماینده شرکت عمل آوری ۲۰۰ تنی دیر گفت: این شرکت یکی از قدیم ترین شرکت‌های انجماد محصولات دریایی در این شهرستان است.

محمد بحرانی افزود: تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش کرده‌ایم اما هنوز موفق به اخذ این تسهیلات نشده‌ایم.

وی گفت: سامانه "سیتا " جهادکشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش مدت‌ها قفل است.

مدیر جهاد کشاورزی دیر گفت:  مشکل عمده واحدهای تولیدی صدور مجوزها و تامین تسهیلات بانکی است.

عیسی محمد دوست افزود: بانک‌ها موظف هستند از طریق طرح در رهن به سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی بدهند.

وی گفت: رونق تولید و حمایت از سرمایه‌ گذاران باعث تولید بالا، رقابت زیاد، کاهش تبعات اجتماعی و کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

برچسب‌ها دادگستری افزایش تولید بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری افزایش تولید بندردیر دادگستری افزایش تولید بندردیر دیر گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟