Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ظرفیت تولید محصولات پلی‌اتیلن ایران با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، درحالی به مرز 5 میلیون تن رسید که هم‌اکنون ساخت پنج طرح با هدف افزایش تولید پلی‌اتیلن در کشور فعال شده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بهره‌برداری از پتروشیمی «میاندوآب» با استفاده از کاتالیست‌های ساخت ایران در مسیر خط اتیلن غرب، ظرفیت تولید «پلی‌اتیلن سنگین» کشور حدود 140 هزار تن در سال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عبارت دیگر با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، پانزدهمین مجتمع تولیدکننده انواع محصولات پلی‌اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت تا ظرفیت تولید محصولات پلی‌اتیلن به مرز 5 میلیون تن در داخل کشور برسد.
از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود با تحقق دومین و سومین جهش توسعه صنعت پتروشیمی در قالب بهره‌برداری از چند مجتمع جدید، به ظرفیت تولید پلی‌اتیلن کشور افزوده شود.
افزون بر این، به‌تازگی مجوزهایی به منظور ساخت سه طرح جدید تولید پلی‌اتیلن در صنعت پتروشیمی صادر شده است، به‌طوری‌ که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از احداث مجتمع 300 هزار تنی تولید پلی‌اتیلن در مجاورت پتروشیمی گچساران خبر داده است.
با اجرای طرح افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید اتیلن در پتروشیمی «پلیمر آریا ساسول»، ساخت واحد 300 هزار تنی افزایش تولید پلی‌اتیلن هم در این مجتمع پتروشیمی کلید خورده است.
این درحالی است که با اتصال پتروشیمی تبریز به خط لوله اتیلن غرب نیز ساخت واحد 310 هزار تنی پلی‌اتیلن در این مجتمع پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته تا دست کم شاهد ساخت سه طرح جدید پلی‌اتیلن در صنعت پتروشیمی باشیم.
نگاهی به وضع عرضه و تقاضای جهانی و منطقه‌ای محصولات پلی‌اتیلنی نشان می‌دهد پس از شیوع کرونا در جهان، بازار با افزایش تقاضا برای بسته‌بندی محصولات و به تبع آن رشد تقاضا برای محصولات پلی‌اتیلن به‌ویژه گریدهای فیلم روبه‌رو شده است.
در این بین تحلیلگران بازار اعتقاد دارند حتی در صورت فروکش کردن شیوع کرونا در جهان، با تغییر الگوهای بهداشتی و نیاز به بسته‌بندی بیشتر محصولات، تقاضا برای انواع پلی‌اتیلن‌ها با افزایش تقاضا در میان‌مدت و بلندمدت روبه‌رو خواهد شد، بنابراین ساخت و توسعه واحدهای پلی‌اتیلنی با رویکرد تأمین نیازهای داخلی و رویکرد صادراتی کماکان از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محصولات پلی اتیلن تولید پلی اتیلن پلی اتیلن ظرفیت تولید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت