Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در آغاز جشن های دهه کرامت استان البرز و دیدار با خادمان آستان قدس رضوی که به منظور برگزاری این جشن ها به البرز سفر کرده اند، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: حضور خادمین آستان قدس رضوی برای نهمین مرتبه در استان البرز باعث برکت در این استان است.

وی افزود: زیارت امام رضا (ع) باید با شناخت نسبت به حق ایشان باشد و این گونه زیارت ها مورد قبول خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی همدانی گفت: از امامان معصوم (ع) روایات مکرر وجود دارد که شناخت امام کار سختی نیست و باید معرفت را نسبت به امامت ایشان و بحث ولایت بالابرد و حقوق اجتماعی، سیاسی و دینی آن حضرت را شناخت.

امام جمعه کرج افزود: حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) طی ۲۰ سال امامت خود شناخت دین و ولایت را در بین شیعیان ایجاد کرد و فضای محبتی را بین امام و شیعیان برقرار ساخت. سبک زندگی امام رضا (ع) باعث نشر و گسترش فرهنگ دینی در بین مردم شد.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: سبک زندگی مهدوی از بیانات گسترده حضرت امام رضا (ع) در این زمینه است، «عارفا بحقها» همان شناخت امام به عنوان نقطه اتکا و اتصال عالم هستی به خداوند متعال است.

در ادامه این دیدار عباس قاضی خانی مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ضمن ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در طول سال گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به بیماری کرونا برنامه ها با اعمال محدودیت اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۳۰۰۰ سبد کالا با کمک خادمیاران البرزی ویژه نیازمندان تهیه و در روز میلاد امام مهربانی ها توزیع خواهد شد.

قاضی خانی گفت: زیر سایه خورشید به معنای زیارت از راه دور امام هشتم (ع) است و این زیارت انشاالله با افزایش شناخت و معرفت نسبت به مقام ایشان در بین خادمین و عموم مردم خواهد بود.

همچنین حمزه قزلباش دبیر سیزدهمین دوره جشن های مردمی دهه کرامت با عنوان «هرچه دارم از تو دارم» در این دیداراظهار داشت: امسال با توجه به بیماری کرونا برنامه ها با محدودیت و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی گفت: با عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) امسال ۱۴۰ برنامه در سطح استان البرز اجرا خواهد شد.

قزلباش افزود: اولین برنامه مراسم تجدید میثاق با شهدای گمنام بود که در افتتاحیه انجام گرفت و حضور در بیمارستان ها، دیدار با پزشکان و پرستاران و فعالین مبارزه با بیماری کرونا، عیادت از جانبازان و خانواده شهدا و دیدار با عموم مردم در جشن های مردمی در سطح استان نیز در ادامه انجام خواهد شد.

جشن های دهه کرامت در استان البرز از هفتم تا ۱۳ تیرماه برگزار می شود.

برچسب‌ها امام جمعه کرج دهه کرامت استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج دهه کرامت استان البرز امام جمعه کرج دهه کرامت استان البرز استان البرز دهه کرامت خواهد شد جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی