Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:12:48 GMT

قانون در مورد همه اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۴۴۹۵

قانون در مورد همه اجرا می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در اجرای قانون، نقطه ممنوعه نداریم و قانون در مورد همه اجرا می‌شود و تلاش داریم با حفظ آبروی افراد به پرونده‌ها رسیدگی کنیم.

موسی خلیل اللهی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای حقوق عامه و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: حفظ کرامت ارباب رجوع ولو مجرمان و همچنین همکاران اداری و قضایی در اولویت امور تشیلات قضایی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم فضای فیزیکی دادگستری را توسعه دهیم، افزود: در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده و فضاهای مناسب در خور شان همکاران اداری و قضایی و مردم ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: در اجرای قانون خط نقطه ممنوعه نداریم و قانون در مورد همه اجرا می‌شود و تلاش داریم با حفظ آبروی افراد به پرونده‌ها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم حوزه خود دادگستری را به سمت سالم سازی پیش ببریم هرچند دستگاه قضایی جزو سالم‌ترین دستگاه‌ها است اما حتی یک تخلف هم پذیرفتنی نیست، تشریح کرد: در عین پیشگیری در صورتی که فردی متهم شود بدون در نظر گرفتن عنوان محاکمه خواهد شد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه با اقدامات خود امید را در دل مردم ایجاد کرده‌اند و نباید اجازه دهیم این امید از بین برود، افزایش امید در مردم به نفع نظام است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه در استان و کشور تحول اساسی در حوزه قضایی انجام گرفته است، گفت: مبارزه با فساد در راس این اقدامات بوده که در استان آذربایجان شرقی نیز به تبع این مساله انجام شده و قابل قدردانی است.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم و به وسیله قوه قضائیه مقابل قلدری‌ها بایستیم.

احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، خاظرنشان کرد: اقدامات قوه قضائیه پس از حضور آیت الله رئیسی دلگرمی خاصی در مردم ایجاد کرده است.

امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

رئیس کل دادگستری استان در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هرکجا امر به معروف و نهی از منکر باشد تشکیلات قضایی استان نیز حضور دارد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی باید شناسایی و به صورت علمی با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، افزود: ظرفیت خوبی در بخش پیشگیری دادگستری استان وجود داشته و اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه گاهی خود تحریمی می‌کنیم، اضافه کرد: متاسفانه فضای بیرونی و مجازی را رها کرده‌ایم در حالی که باید در این فضاها به صورت مستمر حضور داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، خلیل اللهی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر جوانان باید مورد توجه قرار بگیرند، بیان کرد: امروز اگر به جوانان توجه نکرده و آن‌ها را جذب نکنیم قطعا جدب کانال‌های دیگری خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد ستاد ترویج معروف است، گفت: بحث حجاب هرچند در جایگاه خود اهمیت داشته اما این تنها محور امرو به معروف و نهر از منکر نبوده و مسایل و موضوعات دیگری در حوزه‌های اجتماعی، زیست محیطی و دیگر بخش‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري برخورد قضایی قوه قضاييه هفته قوه قضاییه امر به معروف و نهي از منكر امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟