Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با ابراز اینکه جهش تولید با ایجاد اشتغال در استان و کشور محقق می‌شود افزود: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین است که جهش تولید تاثیر محسوسی بر سفره مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان کرمان خام‌فروشی محصولات کشاورزی و معادن است ادامه داد: خام‌فروشی تنها در معادن نیست و در محصولات کشاورزی هم می‌توان با بسته‌بندی مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده بیشتر برای استان کرمان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌پور با عنوان اینکه دو هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است تا ۱۰ هزار شغل تفاهم شده ایجاد شود گفت: ۵۰ درصد این سرمایه توسط بانک به‌صورت تسهیلات تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز است بانک توسعه تعاون به‌صورت ویژه از شرکت‌های تعاونی استان حمایت کند افزود: تعاونی‌های بزرگ و اثرگذار در شهرستان‌های مختلف جنوب و شمال استان وجود دارد که اشتغال‌زایی خوبی هم داشتند که نیاز است با تسهیلات مناسب حمایت شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه مجلس شورای اسلامی است که شرکت‌های تعاونی عمران و توسعه شهرستانی توسط بانک عامل حمایت شوند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مس و گل‌گهر باید در خدمت مردم استان کرمان باشد گفت: برای استان کرمان قابل قبول نیست که علت  تعداد زیادی از دستگیرشدگان و مجرمان استان کرمان بیکاری است.

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید با کمک معین‌های اقتصادی

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در این جلسه اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای در تهران توسط استاندار کرمان با مدیران بانک توسعه تعاون برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال با مساعدت شرکت‌های بزرگ استان کرمان و سپرده‌گذاری آنها در بانک توسعه تعاون تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال‌زایی در استان در نظر گرفته می‌شود گفت: بنا داریم تا ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید از این طریق در استان ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تسریع در پرداخت تسهیلات توسط این بانک را پیگیری خواهیم کرد افزود: مسئله اشتغال در استان کرمان دغدغه استاندار و سایر مسئولان است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این راستا جلسات زیادی برگزار شده و این مسئله را پیگیری خواهیم کرد گفت: جلساتی در تهران با مدیران بانکی کشور برگزار شده تا از تسهیلات این بانک‌ها در راستای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

آیت‌اللهی‌موسوی بیان کرد: اختیاراتی برای سرپرستی شعب بانک‌ها در استان کرمان برای افزایش سقف تسهیلات نیز در نظر گرفته شده که در مجموع تصمیمات بسیار خوب است.

46

کد خبر 1404023

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان را اولویت مهم کمیته امداد دانست. 

محمدجواد ایروانی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در آیین افتتاح زائرسرای کرامت ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به دست‌اندکاران این حوزه اظهار کرد: این تاج افتخاری است که به محرومان خدمت می‌کنید و نه تنها مانند فرزندان خود، بلکه بیشتر به آن‌ها توجه دارید؛ شما علمدار خدمت به محرومان هستید.

وی کمیته امداد را یکی از بزرگترین نهادهای مردمی دانست و بیان کرد: گستره خدماتی که در سراسر کشور به مردم ارائه می‌کند، این نهاد را از تمامی نهادهای دیگر متمایز می‌کند که از جمله موهبت‌های جمهوری اسلامی است که در تاریخ سابقه ندارد.

ایروانی با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) یادآور شد: کمیته امداد به همت مردم ایران و دولت ایران می‌تواند ریشه فقر را در سراسر کشور برکند. ساز و کار شتابنده این نهاد در ظرفیت‌های دولتی و مردمی است و می‌تواند در جهت توانمندسازی محرومان و رسیدگی به مستضعفان آن‌ها را بسیج کند. روش‌ها و الگوهایی که به صورت اهرمی از این منابع استفاده کند و ساختارهای خودش را که به صورت مجموعه‌ای ایجاد شده‌اند در خدمت محرومین و توانمندسازی آنان و پایدارسازی آن به خدمت بگیرد که این موضوع اولویت مهم کمیته امداد در سال‌های اخیر بوده است. 

در ایجاد اشتغال برای محرومان موضوع تامین مالی مطرح است

وی افزود: عدالت امری آسمانی و فضیلتی بر سر زبان‌ها نیست، عدالت بر زمینیان است و گسترش و چگونگی تحقق آن مهم است. در ایجاد اشتغال برای محرومان علاوه بر مهارت‌آموزی مددجویان، موضوع تامین مالی مطرح می‌شود، نظام مالی ما توان تأمین مالی را ندارد، بنابراین به ساختار متفاوتی نیاز دارد که صندوق امداد ولایت شکل گرفت با یک گستره فراوان و طهارت مالی بالا بسیار دقیق و روشن که حسابرسی منظم می‌شود. صندوق تضمین اشتغال را تأسیس کردیم.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اهرمی عمل کردن همچون بسیج گروه‌های کثیری از مردم بدان دلیل است که امداد سرمایه اجتماعی نزد مردم دارد. راهبران شغلی ایجاد شده نیز از دستاوردهای عظیم کمیته امداد است که می‌توانند به خانواده‌های ضعیف آموزش دهند و با روپاآوری که بزرگترین دستور کار نهادهای مهم جوامع و دولت‌ها است. 

وی با اشاره به مطالعات دانشگاه هاروارد و برنامه‌ای که بر ایجاد آفرینش، توانمندسازی و بهبود زندگی صورت گرفته یادآور شد: برخلاف تصور رایج عمده هرم جمعیتی جهان فقیر هستند و برای این کار باید به آن‌ها آموزش داد و برخلاف تصور عامه نشان می‌دهد که بهره‌وری در آنان بالا است.

زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان

ایروانی با اشاره به ماده ۳، ۲۱ و اصل ۴۳ قانون اساسی بیان کرد: این اصل عنایت به این موضوع دارد که دولت در فراهم آوردن امکانات برای کسانی که استعداد و نیروی کار دارند، کمک کند. این کارها دشوار است و اراده‌های آهنین می‌خواهد. در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که مستمندان و محرومان در صف مقدم جامعه هستند. آن‌ها بودند که این انقلاب را به ثمر رساندند و در جبهه فداکاری کردند و لایق این هستند که ما با تواضع به خدمت آن‌ها برویم و معتقدیم یکی از جهات خدمت به انقلاب، خدمت انسان‌های محروم است.

وی درباره دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال محرومان گفت: ایجاد کسب‌وکارهای خرد و عرضه محصولات تولیدی با توجه به فناوری اطلاعات امکان ‎پذیر شده است و زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان از اقدامات حیاتی کمیته امداد است تا ان‌شاءالله بتوانیم چرخه فقر را در کشور بشکنیم. امیدواریم کمیته امداد با امداد مردم، دولت و دیگر نهادها بتواند از عهده این مهم برآید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان