Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:20:49 GMT

اجرای ۱۰۰ عملیات اطفای حریق پوشش گیاهی در همدان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۵۲۹۴

اجرای ۱۰۰ عملیات اطفای حریق پوشش گیاهی در همدان

محمدرضا بیاناتی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین‌های بدون استفاده در سطح شهر هم اکنون با پوشش خشک علفزار همراه است و افزایش دمای هوا و هرگونه سهل انگاری از سوی مردم منجر به بروز آتش سوزی می شود.

وی بیان کرد: همین مساله منجر به افزایش عملیات های آتش نشانان همدان شده و تابستان اوج عملیات اطفای حریق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیاناتی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی طبیعت همدان نیز هم اکنون به دلیل گردش و تفریح خانواده ها مستعد آتش سوزی است که انتظار داریم مردم در پیشگیری از آتش سوزی در پوشش های گیاهی خشک همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مواردی مانند ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و سوختن ذغال بیشتر خطر را برای بروز آتش سوزی های مهیب در دل طبیعت دارند و انتظار داریم مردم از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان اظهار داشت: امسال به‌ دلیل افزایش بارش باران، پوشش‌های گیاهی قابل اشتعال در فصل گرما نیز بیشتر شده و مردم باید توجه جدی به هشدارها پیرامون آتش سوزی در این مناطق داشته باشند.

سه هزار هکتار باغ های حریم شهر همدان و ۵۸۰ هکتار پارک‌ و فضای سبز داخل محدوده در همدان وجود دارد که وسعت برخی از نقاط به ویژه حاشیه نشین ها را علف های هرز و خشکیده پوشانده است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی مراتع همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی مراتع همدان آتش نشانی مراتع همدان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد