Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی فاطمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حدود یک سال و نیم پیش پیگیری‌ها برای ثبت ملی سبک و شیوه‌های استاد حسین سعادتمند آغاز شد و خوشبختانه در چند روز گذشته به اتفاق آرا در نشست ثبت آثار ملی به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: البته پیش از این نشست به پرونده ۲ بار ایراداتی وارد شده که این بار با ارائه سخنانی توسط فرزند مرحوم حسین سعاوتمند که  متخصص موسیقی است پرونده مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی با بیان اینکه ملودی نوحه های مرحوم سعادتمند منطبق با موسیقی دستگاهی ایران و در عین حال کاملا مذهبی است خاطرنشان کرد: ریتم نوحه های مرحوم سعادتمند منحصر به فرد است.

وی تسلط فوق العاده خواندن در کوک های بالا، فن بیان در دکلمه اشعار، فراز و نشیب های متناسب با اشعار و ملودی و بکر بودن ملودی نوحه، استاد حسین سعادتمند را از دیگر ویژگی‌های سبک سعادتمند بیان و تصریح کرد: به طوریکه شیوه و سبک این مداح اهل بیت (ع) علاوه بر نوحه خوان های یزدی استان‌های دیگر نیز از سبک و شیوه نوحه خوانی او تقلید می کنند.

سعادتمند پایه گذار نوحه های چند جوابی، تنوع منحصربفرد در ریتم سینه زنی، نوحه خوانی به صورت همخوانی و غیره بود.

 این نوحه خوان شهیر یزدی که همه ساله صدای نوحه های دلنشین او در ماه محرم در کوچه و بازار یزد می پیچید ،هنوز نوحه های معروف 'نهاد پا به فرات'،'نیزه شکسته ها'، 'وقت خداحافظی' وی در زمره خاطرانگیزترین نوحه های بر جای مانده از اوست.

سعادتمند در زمان فوت ۶۳ سال داشت و ۴۰ سال بود که بعنوان نوحه خوان محله فهادان یزد برای اهل بیت نوحه سرایی می کرد.

پیش از این در کشور فقط شیوه مداحی و نوحه‌خوانی مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

برچسب‌ها مهریز ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد مهریز ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد نوحه خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏