Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک تنها واحد صنعتی مرغ تخم گذار در شهرستان بافق از تلف شدن ده هزار مرغ بر اثر قطعی دو ساعته برق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ چندی پیش اعلام شد که قطعی دو ساعته برق در حوالی ظهر، موجب تلف شدن بیش از ده هزار مرغ تخم گذار در واحد خصوصی منطقه گودگوار بافق شده است.

ماشاالله کارگران صاحب مرغداری در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا؛ در تشریح جزئیات این حادثه گفت: سال 1388 با آقای رحمتی برای توزیع تخم مرغ در سطح شهرستان و ارسال به استان اقدام به گرفتن مجوز برای ساخت مرغداری برای پرورش مرغ تخم گذاربه میزان 30 هزار قطعه در بافق کردیم و در سال 1392 نیز به کار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: روزانه بین 90 تا 120 کارتن تخم مرغ در سطح شهرستان توزیع و مازاد آن را نیز به مرکز استان و شهرهای استان کرمان ارسال می کردیم.

کارگران در ادامه به قطع برق و تلف شدن مرغ ها اشاره و بیان داشت: حدد 30 سال در این کار مشغول هستم و اداره برق یک روز قبل از قطعی برق زمان و میزان قطعی آن را اعلام می کرد، ولی متاسفانه روز حادثه ساعت 12 ظهر برق قطع و با توجه به اینکه دو ساعت طول کشید تا برق وصل شود و هوا هم خیلی گرم بود بعد از وصل جریان برق و حضور در سالن در مرحله اول بین 200 تا 300 مرغ تلفات داشتیم ولی هرچه زمان می گذشت بر تعداد مرغ های تلف شده اضافه می شد و در نهایت 10 هزار مرغ تخم گذار ما تلف شدند.

وی ادامه داد: در زمان قطعی برق با تماسی که با اداره برق شهرستان و حتی حراست اداره کل برق استان داشتم اعلام کردند که قطعی برق از خود استان است و کاری هم نمی شود کرد.

صاحب این کارگاه تولید مرغ تخم گذاردر خصوص میزان خسارت وارد شده و اینکه مرغ ها  بیمه هستند یا خیر تصریح کرد: با توجه به اینکه این مرغ ها تخم گذار هستند تا 90 روز وتا  سن قانونی تخم گذاری بیمه هستند. 

کارگران اظهار داشت: این واحد تنها واحد صنعتی مرغ تخم گذار در شهرستان است که تخم مرغ شهرستان و استان را تامین می کند و این اتفاق ضربه سنگینی به ما زد. هر قطعه از این مرغ ها را در مهرماه سال گذشته 240 هزار ریال خریداری  و با هزینه واکسن و نگهداری 300 هزار ریال هزینه در برداشته است و 60 روز هم نگهداری کردیم که به تولید برسند و در مرحله تولید تخم مرغ بودیم که این اتفاق افتاد.

وی افزود: با این اتفاق تخم مرغ تولیدی ما نصف و وزن آن نیز کاهش داشته است و مدت زمان زیادی طول می کشد تا بتوانیم تولید و وزن تخم مرغ را به حد نرمال خود برسانیم.

کارگران در پایان در خصوص میزان خسارت وارد شده نیز بیان داشت: زمانی که مرغ ها را خریداری کردیم ۵ میلیارد ریال هزینه صرف آن شد ولی با هزینه ای که امروز انجام دادیم تا به این مرحله رسیده حدود8 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مرغ تخم گذار قطعی برق تلف شدن تخم مرغ مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیرافتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدندو با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.
عشقی افزود: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متاثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

دیگر خبرها

  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد