Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جشنواره ملی فیلم مستند غار کلدر در سال آینده ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، فرود عوض پو؛ دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یکی از مستقل ترین جشنواره ها در کشور و یک جشنواره ملی است که باید با دیدگاه جشنواره ملی و کمک و حمایت همه جانبه مردم انجام شود که باعث بهتر شدن این جشنواره گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدرگفت: زمان زیادی صرف شد تا به این لحظه رسیدیم و تقریباً از سال پیش استارت کار زده شده که انشالله در سال آینده در ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که خرم آباد مهد تاریخ و تمدن است، استان لرستان برای این جشنواره انتخاب شد که در این راه سختی های زیادی کشیده شده و برگزاری این جشنواره نیاز بود که اوایل قرار بود در تهران برگزار شود و با توجه به ۶۳ هزار ساله بودن غار کلدر و قدیمی بودن آن، شهر خرم‌آباد را انتخاب کردیم.

عوض پور بیان کرد: با یک تیم تخصصی این کار را شروع کردیم که تصمیم گرفته شد یک جشنواره مستقل باشد و اولین جشنواره ملی مستقل در کشور است که بناهایی که خواهیم ساخت برای آیندگان راهی هموار باشد.

دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدر اضافه کرد: مستند غار کلدر می‌تواند به تمام ظرفیت‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در همه جانبه ها در کشور کمک کند.

وی گفت: هدف ما از این مستند، استفاده از تاریخ و تمدن و قدمت زیاد غار کلدر است که بیش از ۶۰ هزار سال از آن می‌گذرد و نشان دادن آن به جامعه یک امر ضروری ماست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟

نخستین جشنواره سراسری فیلم شهرنما در حالی پایان پیدا کرد که جایزه بزرگ جشنواره به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هیچ فیلم‌سازی تعلق نگرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جشنواره، در آئین پایانی جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) که با حضور جمعی از فیلم‌سازان و برگزیدگان همراه بود، رضا فهیمی به نمایندگی از هیئت داوران پیرامون عنوان جایزه بزرگ جشنواره توضیحاتی ارائه داد و گفت: هیئت داوران هیچیک از آثار را شایسته دریافت عنوان بهترین فیلم ندانست.

وی با اشاره به اینکه برای عنوان جایزه ویژه هیئت داوران مبلغ ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان جایزه درنظرگرفته شده بود که به فیلم‌سازان شرکت کننده در جشنواره تعلق نگرفت، افزود: بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری، این مبلغ برای تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ تا ۱۲۰ ثانیه‌ای اختصاص می‌یابد.

نماینده داوران جشنواره شهرنما ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان، در روزهای آینده طی فراخوانی از فیلم‌سازان سراسر کشور برای ارائه فیلم‌نامه دعوت خواهد شد تا پس از بررسی طرح‌ها در شورای پیچینگ فیلم کوتاه، این مبلغ برای حمایت از تولید هزینه شود.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مؤسسه فرهنگی هزاردستان برگزار شد.

کد خبر 750056

دیگر خبرها

  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد