Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یوسف عرفانی نسب» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشترکان خانگی در مجموع ۷۰ درصد از ظرفیت آبی استان را مصرف می‌کنند  که این مصرف بیش از حد به شبکه آبرسانی فشار مضاعف وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد مشترکان آب استان الگو مصرف را رعایت می‌کنند و ظرفیت آبی استان در صورت رعایت الگو مصرف پاسخگو مشترکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرفانی نسب در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان ۲۱۰ لیتر درشبانه روز است، افزود: این شاخص در ایران ۱۹۸ و در دنیا ۱۳۰ لیتر است و نشان می‌دهد مصرف آب در بین مردم کشور ما بالا است. 

وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع آبی و رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: جمعیت شهری ۶۰۰ هزار نفری اراک و همچنین در۳۴ شهر استان زیر پوشش شرکت آبفا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: منابع آبی استان از ۷۱۴ حلقه چاه، ۱۶۸ قنات و چشمه تامین می‌شود و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب هر سال از سوی  این شرکت بین مشترکان استان مرکزی توزیع می‌شود.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

برچسب‌ها استان مرکزی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب استان مرکزی آب و فاضلاب سرانه مصرف آب استان مرکزی آب و فاضلاب شرکت آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان