Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی روز شنبه در کنگره بین المللی نفس‌های سوخته که به مناسبت یادبود شهدا و جانبازان شیمیایی و کنگره تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی در مرکز فرهنگی شهید رسول زاده بنیاد شهید برگزار شد، افزود: امروز بزرگداشت شهدا و جانبازان شیمیایی شهدای حزب جمهوری اسلامی،  شهید محراب آیت الله صدوقی و شهدای حمله آمریکایی‌ها به هواپیما ی ایرباس و همچنین  شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای اهداف  این کنگره بین المللی باید به عقب برگردیم که چرا دشمن و آمریکایی ها به ایران حمله کردند. بعد از جنگ دوم جهانی، دنیا به دو قطب تشکیل شد که یکی سردمدارش آمریکا بود. آمریکا با شرایطی پیروزی بعد جنگ دوم برای غارت دنیا برنامه ریزی و اقدام کرد.

اوحدی گفت: تشکیل رژیم اشغالگر قدس و اشغال فلسطین توسط آمریکا و تصویب سازمان ملل انجام گرفت. قتل عام عرب‌ها در این اشغالگری انجام گرفت و در خاورمیانه جنگ راه انداختند و بهترین یاران امام را قبل انقلاب به دست رژیم پهلوی  به شهادت رساندند. ‌

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دست غرب از ایران قطع شد و آمریکایی‌ها با از دست دادن منافع خود به دست منافقان، ترورها و انفجارهای بی شماری را علیه مردم و ایران صورت دادند و جنگ را به ما تحمیل کردند و حملات ناجوانمردانه از جمله حملات شیمیایی را علیه مردم ما به وجود آوردند و جنگ را به صحنه آزمایش شدیدترین سلاح‌ها علیه ایران تبدیل کردند.

اوحدی اظهار کرد: از سال۶۲، استراتژی استکبار جهانی علیه مردم ایران تغییر کرد. چون دیدند نمی‌توانند با رزمندگان ما با حملات جنگی مقابله کنند.  اقدامات و حملات شیمیایی را صورت دادند و تا آخر جنگ ۱۸۰۰ تن بمب‌های شیمیایی در جبهه‌ها و شهرهای مرزی بر سر مردم ما ریختند.

رییس بنیاد شهید گفت: فاجعه آمیزترین حملات شیمیایی عراق در جنگ حمله شیمیایی به سردشت بود که صدها شهید و هزاران جانباز و قربانیان شیمیایی بر جای گذاشت.

کاویانی راد، معاون فرهنگی بنیاد شهید نیز در این نشست با یاد و نام شهدا و جانبازان شیمیایی اظهار کرد: نماد این عرصه جنایت دشمن در حمله شیمیایی به شهرستان سردشت در روز هشتم تیر ماه ۱۳۶۶  است.  این نشست‌ها به صورت ویدیو کنفرانس و مجازی و زنده در سراسر  استانداری‌های کشورمان و وزارت امور خارجه پخش می‌شود.

ارتباط زنده با استان آذربایجان غربی و شهرستان سردشت و چندین استان دیگر و استماع سخنان جانبازان شیمیایی سردشت و نمایش جنایات بعثی‌ها و حامیان آمریکایی و غربی آنان از حملات شیمیایی به مردم و رزمندگان کشورمان بخش دیگری ازاین مراسم را در بر داشت.

موسوی، مشاور وزیر خارجه و سخنگو و جمعی از مدیران  وزارت امور خارجه،  حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و معاونان و مدیران بنیاد شهید، جانبازان شیمیایی و خانواده شهدای حزب جمهوری اسلامی و بیت شهید آیت الله صدوقی حضور داشتند.

پیام همدردی فرناندو آریاس دبیرکل منع سلاح‌های شیمیایی از لاهه هلند به مردم و قربانیان  سردشت نیز پخش شد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صورت ویدیو کنفرانس پیام و سخنان خود را در راستای تجلیل از قربانیان حملات شیمیایی و قربانیان حقوق بشر آمریکایی ارائه کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا و جانبازان قربانیان حملات شیمیایی سردشت، خانواده شهدای انفجار حزب جمهوری اسلامی، شهدای هواپیمای ایرباس و بیت آیت الله صدوقی تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی حزب جمهوری اسلامی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا خاورمیانه محمد جواد ظریف سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی حزب جمهوری اسلامی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا خاورمیانه محمد جواد ظریف سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران جنگ تحمیلی حزب جمهوری اسلامی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا خاورمیانه محمد جواد ظریف سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران حزب جمهوری اسلامی جانبازان شیمیایی شهدا و جانبازان حملات شیمیایی امور خارجه بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین این فیلم از خیابان امام(ره) سردشت در فضای مجازی بسیار پربازدید شد.

کد خبر 848560 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت