Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:22:34 GMT

تولید ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۴۴۲

تولید ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،طباطبایی رئیس مرکز نوآوری و ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی سراوان موفق به تولید تولید اسپری ضدعفونی کننده گیاهی هوا، دست و سطوحی، محلبول ضد عفونی کننده هوا، قرص گیاهی ضدعفونی کننده هوا، صابون ضد عفونی کننده گیاهی اسکریپ دست، پودر گیاهی و شیمایی برای درمان مشکلات تنفسی در بیماران کرونا شده که می‌تواند به عنوان ضدعفونی علیه ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا و کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  درخصوص تولید این مواد ضدعفونی کننده گیاهی افزود: این فرمولاسیون جدید از عصاره گیاهان و درختان بومی منطقه سراوان تولید شده و اثر ضد ویروسی و ضد بیماری دارند.

بیشتر بخوانید

ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح برای مقابله با کرونا

او درخصوص مزیت این محصول نسبت به انواع شیمیایی آن ادامه داد: وجه تمایز این محصولات گیاهی هوا، دست و سطوح نسبت به محصولات شیمیایی این است که فاقد اثر سو شیمیایی و آلرژیک برای افراد مستعد است. مواد ضدعفونی شیمیایی برای کسانی که آلرژی بالایی دارند و برای کودکان مضر بوده و به مرور باعث آسیب دیدن سیستم تنفسی و پوست می‌شوند در حالی که پایه این محصولات گیاهی است و از هیچ ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نگردیده است از طرفی همچون الکل فرار نبوده و به همین دلیل یکی از خواص آن پایداری بر روی سطوح است.

در پایان او از تولید اپلیکشن موبایل در مورد عملکرد ویروس کرونا و اقدامات لازم برای محیط کار در این مرکز خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماده شیمیایی ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!