Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در مراسم رونمایی از خودروی جدید این شرکت از تولید آزمایشی محصول پروژه کا ۱۳۲ در شهریور امسال خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ دستگاه از این خودرو برای دریافت بازخوردهای حوزه طراحی برای اعلام به سازندگان تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداردهای مختلف ایمنی و محیط زیستی در این محصول اجرا می شود.

او گفت: در خرداد ماه امسال تعدادی بدنه از این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد.  با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.

پورمجیب بیان کرد: برخی از شاخص های ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایران‌خودرو به اجرا درمی آید. تلاش شده تا از سرمایه‌گذاری‌های قبلی در این پروژه استفاده شود و سرمایه‌گذاری جدید زیادی صرف نشده است.   این مقام مسئول گفت: هم زمان ۹۷ تست صحه گذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام می‌دهیم تا در زمان مقرر مجوز شماره‌گذاری محصول را دریافت کنیم.

او بیان کرد: در مرحله صنعتی سازی محصول قرار داریم و اقدامات مختلفی در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ و همچنین قالب سازی صورت گرفته تا محصول جدید مطابق با برنامه ‌زمان‌بندی شده به بازار عرضه شود.امیدواریم با کار گروهی اقدامی انقلابی و جهادی را که آغاز کرده‌ایم به پایان ببریم تا در سال جهش تولید قدم تاثیرگذاری برای کشور برداریم.

 

بیشتر بخوانید رونمایی از خودروی جدید ایران خودرو+ تصاویر   تولید خودروی ایرانی با اتکا به توان قطعه سازان   محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن اظهار کرد: افتخار امروز نتیجه ۳ پیشران و توانمند ساز اصلی است. ایران خودرو همان خودروساز سابق است اما حضور این پیشران‌ها توانست این روند را تولید کند. توانایی بالقوه سال‌ها در کشور وجود داشت اما این انگیزه به وجود آمد.

او گفت: ما قطعه سازان می دانیم که با تمام شرایط تحریمی این خط و روند به چه جایگاهی ختم خواهد شد. این چشم انداز باعث ایجاد خود باوری و ایمان به خود می‌شود.   این مقام مسئول افزود: این پروژه‌ کاملا داخلی بعد از خروج خودروسازان خارجی تولید شد. این قطع وابستگی به خارجی‌ها پایه‌ای برای آینده است و امیدوار هستیم خودرویی استاندارد و در سطح جهانی به دست مصرف‌کنندگان کشور برسد.   محبی نژاد گفت: اگر این خودرو برای سال بعد در بازار ارایه می‌شد شاید این استقبال را شاهد نبودیم اما امروز با این کار توان تولید داخل را به رخ تحریم کنندگان کشیدیم. این نتیجه به کارگیری سرمایه گذاری است که بلاتکلیف مانده بود .

دبیر انجمن صنایع همگن گفت: زنجیره تامین محکم پشت تولید کنندگان خواهد ایستاد. ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه غیر دولتی افت قابل ملاحظه‌ای در سال گذشته تجربه کرد اما امروز این غرور ملی احیا شد. خودرو بعد از نیاز‌های اساسی مهم‌ترین نیاز مردم کشور است.

او بیان کرد: موضوع چند سورسی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید با تیراژ تولید تناسب داشته باشد. این پروژه باید جدا شود به طوری که گویی کارخانه جداگانه‌ای به راه افتاده است تا پروژه موفقی از ابتدایی‌ترین تا انتهایی‌ترین مرحله روند تولید مناسب را طی کند.   تلاش برای تولید خودروی کاملا ایرانی   در ادامه مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: هنگامی که پژو فرانسه وارد ایران شد به آن‌ها با آتش تندی گفتیم که ما خروج شما در سال ۹۱ را فراموش نخواهیم کرد و به تندی پاسخ ما را دادند و معتقد بودند که گذشته اهمیت چندانی ندارد. آینده امروز اینجا ایستاده و کوشش کشور برای تولید خودروی کاملا ایرانی است.

او بیان کرد: باید نگاه به ٖآینده داشته باشیم که بدون شک مملو از مشکلات و سختی‌ها خواهد بود اما باید این فرایند و روند ادامه پیدا کند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی ایرانی ایران خودرو تولید خودرو ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل

اکنون قالب حمل‌ و نقل تجاری نسبتا سبک با وانت‌های شهری که حداکثر توانایی حمل کمتر از 900 کیلو را دارند، انجام می‌شود. در مرتبه بعدی کامیونت های 6 تن و 8 تن و کامیون‌های فورس F210 (بهمن دیزل) با توانایی حمل حدود 10 تن هستند که نیازهای این حوزه را برطرف می‌کنند. در فاصله وانت‌های 1.8 تنی با بارهایی در محدوده 4 تن تمهیدی اندیشیده نشده که خلا موجود، خسارات هنگفتی به منابع محیط زیست، سوخت کشور وارد می‌کند چرا که در شرایط فعلی مصرف کننده ناچار است کامیون‌های بازه‌ی 10 تن را ناقص بارگیری کند. به همین دلایل می‌توان ورود بخش خصوصی به تولید کامیونتی 3.8 تنی را هوشمندانه و متناسب با نیاز بازار دانست. مدیران بهمن دیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرت‌نمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکه تاز این حوزه خواهند بود.
دلایل زیادی برای استقبال بازار این محصول وجود دارد که مهمترین آن فرسودگی در این رده باربری است. محصولاتی که به عنوان وانت شناخته می‌شوند، اغلب از نظر شاخص‌های فناورانه عقب افتاده‌ هستند و ایمنی بسیار پایینی نسبت به سلامت راننده و حفظ بار دارند. لذا تولید محصولی در این رده با ایمنی بالا و تکنولوژی روز، می‌تواند تحول خوبی در حوزه تجاری ایران باشد.
کشورهای توسعه یافته نیز با تمرکز بر تولید کامیونت‌های 3.5 تا 4 تن تلاش کردند حمل و نقل بارهای کم حجم و سبک را مقرون به صرفه کنند. به واقع در کشورهای پیشرفته، خودروهای پرمصرفی مانند وانت‌های کنونی کشور ما اجازه تردد ندارند و برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تردد این خودروها غیراقتصادی است.
شرکت بهمن دیزل با تمرکز بر خلا بازار حمل و نقل ایران نقش قابل توجهی در حفظ منابع سوختی، بهینه کردن اقتصاد حمل و نقل باری شرکت‌های تولید و رانندگان و همین‌طور حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ محاسبات دقیق کارشناسان گواهی می‌دهد که خلاهای موجود در باربری ایران و همینطور عقب افتادگی فناورانه خسارات زیادی به اقتصاد، سلامت و محیط‌زیست وارد می‌کند و ورود بخش خصوصی برای جبران این خلاها می‌تواند در کاهش این زیان‌ موثر باشد.
در خصوص کامیونت 3.8 تن و با توجه به اهتمام بهمن دیزل در به به‌کارگیری فناوری‌های روز می‌توان انتظار داشت این خودروی تجاری نیز از فناوری هشدار دهنده‌ حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و... بهره ببرند.
همچنین اگر اطلاعات این پروژه دقیق باشد، رانندگان و خریداران این کامیون 3.8 تنی می‌توانند امیدوار باشند این محصول نیز همچون F210 از تهویه و امکانات رفاهی مولتی مدیا برای راننده بهره‌ ببرد.
طبق شنیده‌ها، بهمن دیزل تا نیمه اول سال 1403 محصول 3.8 تنی خود را معرفی خواهد کرد و این محصول عضو دیگری از خانواده فورس خواهد بود. این شرکت سال قبل کامیون 12 تن با نام F210 را تولید کرد که از نظر فناوری، ایمنی و امکانات رفاهی تحولی در این رده باری بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900098

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس