Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی و جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در رم، پایتخت این کشور با یکدیگر دیدار کردند. آن‌ها در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به لیبی رایزنی کردند.

براساس بیانیه‌ای که دو طرف درباره دیدار اخیرشان منتشر کردند، تصریح شده: «راه‌حل بحران لیبی نمی‌تواند نظامی باشد و همه طرف‌ها باید در مسیر سیاسی گام بردارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه راه‌کار سیاسی در لیبی می‌تواند به ثبات در این کشور منتج شود. همچنین تاکید شده که راه‌حل سیاسی باید مطابق قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی و نتایج کنفرانس برلین باشد.

آن‌ها توافق کردند که کمیته‌ای برای پیگیری بازگشت شرکت‌های ایتالیایی برای از سرگیری فعالیت‌های خود در لیبی تشکیل شود.

همزمان با رایزنی‌های السراج در رم، ارتش دولت وفاق ملی لیبی توانست به پیروزی‌های اساسی در درگیری‌های اخیر با نیروهای تحت امر حفتر برسد. آزادسازی عمده مناطق حاشیه‌ای در طرابلس، خارج شدن شهر طارونا از کنترل خلیفه حفتر و همچنین پیروزی دولت قانونی لیبی در درگیری‌های شهرهای غربی ساحل لیبی از جمله پیشروی‌های اخیر دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر بوده است.

نیروهای شرق لیبی تحت رهبری ژنرال خلیفه حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند تحت حمایت برخی از کشور‌های عربی و اروپایی از ۴ آوریل سال ۲۰۱۹ حمله به طرابلس، پایتخت را آغاز کردند. خلیفه حفتر حکومت دولت قانونی لیبی را نمی‌پذیرد و قصد دارد تا ضمن اشغال طرابلس بر تمام لیبی حکومت کند. در پی سقوط معمر القذافی از حکومت لیبی، بحران قدرت در لیبی آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد. 

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از استمرار درگیری‌ها در لیبی، از همه طرف‌های درگیری در لیبی خواسته تا به درگیری‌های نظامی در این کشور دامن نزنند. سازمان مذکور تنها راه‌حل بحران لیبی را شروع مجدد گفت‌وگوها اعلام کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی ایتالیا خلیفه حفتر بحران لیبی دولت وفاق ملی لیبی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر یک روزه ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا ابرپروژه چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به شکل رسمی افتتاح خواهند کرد و سپس مراسم استقبال رسمی از دکتر رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 6087200 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد