Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@14:56:29 GMT

در ساماندهی شبکه های اجتماعی کند عمل کرده ایم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۸۲۹

آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله دهقانی، امروز (شنبه، ۷ تیر)، اظهار کرد: مهمترین رکن سلامت هر دستگاه، نیروی انسانی آن است و مدیریت جدید قوه قضائیه نشان داده است که در این مسیر حتی با زیر مجموعه خود تعارف ندارد.

وی افزود: قضاوت کار سنگینی است و همکاران ما با تعداد و تنوع بالایی از پرونده‌ها روبرو هستند به طوری که ماهانه شش هزار پرونده توسط قضات کاشان بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کاشان تصریح کرد: در صورت همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها می توانیم کاشان را به عنوان شهر موفق و نمونه در پیشگیری از جرم معرفی کنیم که رسانه ها می توانند در خصوص پیشگیری از جرم کمک شایانی به قوه قضاییه داشته باشد و از اصحاب رسانه برای تحقق آن، درخواست همکاری داریم.

دهقانی تاکید کرد: جرم های فضای مجازی بر جرایم حقیقی غلبه می کند و بستری برای افزایش سایر جرم ها شده است و تا زمانی که شبکه اینترنت ملی راه اندازی نشود و عزمی برای رفع این مشکلات نداشته باشیم نمی توانیم موفق شویم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: درحالی که دشمنان برای افقهای دور برنامه ریزی می کنند اما حرکت ما برای ساماندهی شبکه های اجتماعی کند است و نیازمند وفاق جمعی مردم و مسئولان است.

دهقانی افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته ۳۳هزار و ۲۶۲ پرونده به دادسرای کاشان وارد شد که ۳۴ هزار و ۳۸۹ پرونده مختومه شد که عملکرد دادسرا مثبت یک هزار و ۱۲۷ بوده است. همچنین ورودی سه ماه اول امسال ۱۳هزار و ۳۱۸ پرونده بود که در مقابل ۱۳ هزار و ۶۱۷ پرونده ختم دادرسی شده که ۲۹۹ پرونده از دوره قبل بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های جرائم غیرعمد، مربوط به حادثه های رانندگی است که عمده آن، مربوط به گروه سنی جوانان و قشر فعال جامعه است. هر چند که زیرساختها مشکل دارد اما مردم باید به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی در مورد بیشترین جرائم عمدی در کاشان گفت: براساس پرونده های موجود جرم های سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید، افترا و تحصیل مال نامشروع بیشترین جرائم عمدی در این شهرستان بوده است .

دهقانی افزود: حدود ۷۲ درصد از زندانیان کاشان تحصیلات کمتر از دیپلم دارند که نشان می‌دهد هرچه میزان تحصیلات شهروندان بالاتر باشد، میزان جرم در جامعه کمتر می‌شود، بنابراین اشتغال و مهارت آموزی از جمله برنامه هایی است که در ندامتگاه کاشان پیگیری می شود.

وی گفت: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست های نظام قضایی است و با وجود تنوع جرم و افزایش جمعیت، اما در منطقه کاشان، به علت مجازات جایگزین حبس، جمعیت کیفری و زندانیان کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم اخبار منتشر شده با اطلاعات کافی باشد و اهالی رسانه نیز باید عادلانه قلم بزنند و و اخبار را نیز بی طرفانه منتشر کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شبکه مجازی دادستان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی